וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: קיצה של המיני אסטון מרטין

ביקוש נמוך וקצב אספקה איטי מנעו מאסטון מרטין לגרוף הכנסות כלשהן בתמורה למיני היוקרתית סיגנט. מחיר גרסת הבסיס עמד על יותר מ-50 אלף דולרים

אסטון מרטין, יצרנית מכוניות הספורט, למדה בדרך הקשה שמכונית מיני היא לא מניה בטוחה, גם אם על חזיתה מתנוסס מותג מפואר. החברה הבריטית בבעלות טאטא ההודית עומדת לצאת במבצע מכירות אחרון למיני פרמיום סיגנט לאחר שהוחלט להפסיק את ייצורה בחודשים הקרובים, לפחות עד להודעה אחרת.

על פי דיווחים של כלי התקשורת בבריטניה, המהלך מגיע בעקבות צניחה חדה בביקוש למכונית המבוססת על טויוטה IQ. הסיגנט הוצגה לראשונה לפני קרוב ל-4 שנים במטרה להפחית את רמת הזיהום ההיקפית של צי מכוניותיה (בשל תקנות האיחוד האירופי), אבל הוגי האסטרטגיה נחלו כשלון צורם.

הסיגנט חולקת כמעט את כל רכיביה עם ה-IQ, מה שעורר לא מעט מחלוקת על תג המחיר השערורייתי של האסטון מרטין הקטנטנה. בחזיתה שוכנת אותה יחידת שלושה צילינדרים המפיקה כ-97 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה או 6 מהירויות ידנית. אורכה בסך הכול 3 מ' ובסיס הגלגלים כ-2 מ'.

אסטון שיערה שתוכל למכור לפחות כ-20 אלף עותקים מהסיגנט בשנה, אבל למרות הפאר והטכנולוגיות של תא הנוסעים שהפכו אותה למכונית מיני יוצאת דופן, הקונים לא נהרו לאולמות המכירה. חלק מהבעיות שפקדו את הסיגנט נבעו מפרק הזמן שלקח לחברה להסב את ה-IQ לסיגנט, כשחלק לא מבוטל מלקוחותיה הביעו מורת רוח נוכח תקופת המתנה ממושכת שארכה חודשים ארוכים.

"אני לא מרוצה ממה שקורה עם הסיגנט", כך אמר ב-2011 מנכ"ל החברה אולריך בץ. "אנחנו לא יכולים לספק את המכונית בזמן והלקוחות שלנו לא מוכנים לחכות כל כך הרבה זמן".

למרות שהייצור ככל הנראה הופסק, אסטון מרטין מחזיקה כיום מלאי גדול של מכוניות מדגם הסיגנט, כך שמי שעוד חפץ להניח את ידיו על המיני היוקרתית - נותר עוד חלון הזדמנויות. אסטון מרטין דורשת בתמורה לסיגנט כ-51 אלף דולרים (150 אלף שקלים), פי 5 מטויוטה IQ. יחי ההבדל הקטן.

עוד הרבה על אסטון מרטין

אסטון מרטין סיגנט. אתר יצרן
אסטון מרטין סיגנט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully