וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השרירים האולטימטיבית

אקוס באס 770 היא מכונית שרירים רטרו-מודרנית בהשראת מפלצות הבנזין של שנות ה-60. והיא עושה הרבה יותר מלנסוע בקו ישר

בזמן שיצרניות הרכב האמריקניות (פורד, קרייזלר, שברולט) מנהלות ביניהן עימות על ליבו של חובב מכוניות השרירים, סדנת הרכב הבוטיקית 'אקוס אוטומוטיב' האמריקנית מגיעה למגרש עם פרשנות משלה לז'אנר: אקוס באס 770. ולמרות שהיא נראית כמו מתחזה של אחת מהן, היא למעשה שילוב של כולן ביחד, פחות או יותר.

אז מה בעצם אפשר לראות בתמונות? האם אתם מזהים דגם ספציפי? אולי פורד מוסטנג? דודג' צ'ארג'ר? שברולט קורבט? לא בדיוק. ה-770 באס היא מיזוג לא שגרתי של פורד מוסטאנג פסטבק משנת 1968, שברולט קמארו 2008 ופלימות' סאטלייט משנת 1971, כך מספרים מתכנניה.

למרות השילוב בין שלושתן, ניתן להבחין באופן ברור שמקור ההשראה הגיעה מפורד מוסטנג פסטבק, וזה בלשון המעטה. גג המכונית, קו הפרופיל ומכסה המנוע חולקים דמיון רב לאמריקנית משנות ה-60, בעוד השבכה בחזית היא של דגמי דודג' מעשור מאוחר יותר ובתי התאורה נלקחו משברולט קמארו.

השלדה של אקוס באס עשויה אלומיניום, ומפתחיה מסבירים ששינויים בחלק הקדמי אפשרו להתקין את המנוע קרוב יותר לנהג, כך שלמעשה זהו מנוע קדמי-מרכזי שמשפר משמעותית את חלוקת המשקל ותכונותיה.

ואם כבר מנוע, האקוס באס 770, לה משקל של 1.6 טון, מצוידת בחטיבת כוח אמריקנית "בריאה" ועצבנית. הנפח הוא 6.2 ל' מוגדשת-על שנשלפה משברולט קורבט ZR1. היא מייצרת 640 כ"ס ב-6,600 סל"ד ו-89.1 קג"מ מ-3,800 סל"ד. בחיבור לתיבת 6 מהירויות כפולת מצמדים, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 335 קמ"ש. את הקשר לכביש היא עושה באמצעות צמיגי מישלן פיילוט ספורט 255/40/19 בחזית ו-285/40 מאחור. על הבלימה מופקדים בלמי ברמבו מחורצים.

הקבינה היא שילוב של תאי נוסעים קלאסיים עם התקנים חדשניים, כולל בקרת שיכוך אדפטיבית, בקרות ניהוג, בלימה, יציבות, בידור, והכול ארוז באווירה ספורטיבית עשויה תרכובות של קרבון (סיבי פחמן). אקוס מאפשרת לבחור מתוך מגוון רחב של רכיבים, אבל כל דבר נוסף עולה בהתאם, ועל תג מחיר בסיסי של רבע מיליון דולר, אתם יכולים לסיים גם ב-300 אלף דולר ומעלה.

אקיוס באס 770. אתר יצרן
אקיוס באס 770/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully