וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אשרה: הרכבת לאילת תצא לדרך

הרכבת לאילת תאפשר להגיע לתל-אביב בתוך שעתיים בלבד במהירות של 250 קמ"ש. תשמש להסעת נוסעים ומטענים

על אף כל הבעיות, הביקורת וההתנגדויות, קו הרכבת לאילת מתקרב היום שלב נוסף להזנקתו בשנת 2018. ועדת השרים לעניני פנים ושירותים, אשרה היום (א') את תוואי הרכבת שיאפשר לנוסעי ישראל להגיע מת"א לאילת בתוך פרק זמן של שעתיים בלבד. קו הרכבת החדש מותאם, ביחס לתנאי הטופוגרפיה למהירות של 250 קמ"ש, והוא ישרת נוסעים והסעת מטענים כאחד. על פי כל התחזיות, הקמתו תושלם בתוך חמש שנים מיום אישור התכנית הסטטוטורית. עלות התכנית מוערכת בכמה עשרות מיליארדי שקלים.

התכנית אשרה ברוב של 5 קולות מול מתנגד אחד, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ שהזהיר: "הרכבת לאילת תפגע אנושות בטבע". על פי סעיפיו של המיזם החדש, קו הרכבת לאילת מבאר שבע יהיה באורך של 260 קילומטרים ויופעל במערך מחושמל המקודם במסגרת תכנית נתיבי ישראל. "הפרויקט יהווה בסיס מסילתי בין ים סוף לבין הים התיכון ובין נמל אילת לנמלי אשדוד וחיפה ויאפשר העברת מטענים למרחב אילת וממנו ברכבת, תוך ניצול יתרונות הרכבת במרחקים ארוכים ובמקביל יביא להקטנת הגודש בכבישים, כתוצאה מהפחתת תנועת המשאיות", כך השר כץ.

מאחר ומדובר בתכנית מורכבת, דנו בועדה המחוזית של מחוז הדרום במספר חלופות הכוללות הקמת מנהרות, עד שהוחלט לאמץ תכנית לפיה תהיינה שתי מנהרות באורך של 9.2 קילומטרים עבור הסעת נוסעים. אורך המסילה בין מת"א לאילת יהיה כ-350 קילומטרים, כאשר חלקים מהמסילה יתבססו על התוואי הקיים בין באר שבע לת"א, ואחרים יזדקקו לשדרוג מסילתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully