וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תוותר על GT86 קבריולה, בינתיים

למרות כל ההבטחות, טויוטה החליטה לגדוע את מיזם ה-FT86 קבריולה בשל קשיי תכנון שהיו פוגעים בתכונותיה הספורטיביות

בשורה מצערת לחובבי הספורטיביות: טויוטה לא תייצר את ה-FT86 קבריולה, כך עולה מדיווחים של כלי התקשורת בארה"ב. היצרנית היפנית הגדולה בעולם החליטה לוותר על המהדורה הפתוחה אחרי שבחודשים האחרונים נתקלה בבעיות טכניות הקשורות למשקלה הסופי, שעשויות היו לפגוע בביצועיה באופן משמעותי.

מהדורת הקבריולה נחשפה כקונספט לפני כמה חודשים במסגרת תערוכת ז'נבה. במעמד הבכורה, בכירי טויוטה הודו שהם בהחלט רואים אותה כחלק בלתי נפרד מקו דגמי ה-GT86 שפותח ביחד עם סובארו (BRZ) על אף שסובארו מלכתחילה שללה אופציה שנייה לגרסת הקופה המוצלחת.

בבריטניה טוענים שטויוטה שאפה לייצר באמצעותה מתחרה למאזדה מיאטה, אולם זו הודיעה לפני כמה חודשים שבכוונתה להפיק רודסטר קלת משקל וזולה שתתחרה ב-MX5 יחד עם החייאתה של הסופרה. בארה"ב לעומת זאת, מדווחים שטויוטה עצרה את המיזם בשל בעיות פיתוח ועלויות; מהנדסי המכונית הסבירו לקברניטי המותג שכל קילוגרם נוסף על זה של מרכב הקופה - בשל חיזוק הקורות, יעניש את הנהג באגף הביצועים.

ישנה ביקורת לא קטנה בקרב מהנדסי טויוטה נוכח ההנחיות לעצור את הפרויקט ברגע האחרון. מסתבר שהמכונית הייתה בשלבי פיתוח מתקדמים, והייתה קרובה מאוד לצעד אחד שלפני תחילת הניסויים המעשיים. יחד עם זאת, זה בהחלט מותיר פתח להבשלתה בתאריך מאוחר יותר ואולי אפילו בתחילת 2016. אם לוקחים בחשבון שנשיא החברה אקיו טויודה (נהג מירוצים מידי פעם) מקדם אסטרטגיה להצערת המותג, סביר שעוד לא שמענו את המילה האחרונה על ה-FT86 קבריולה.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully