וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני טסה על המים

ספינת הספורט של פרוציו למבורגיני, מייסד המותג המפואר שוחזרה וקמה לתחייה מחודשת כשבליבה מנוע עם 700 כ"ס. השור האיטלקי יוצא לשחייה

ספינת ספורט קלאסית ומהירה בשם 'ריווה אקוארמה' שהוזמנה על ידי מייסד מותג למבורגיני, פרוציו למבורגיני, שוחזרה במלואה לאחרונה באיטליה. היאכטה הספורטיבית, שעשויה תרוכובות משולבות עץ נרכשה על ידי למבורגיני ב-1968והוכרה בזמנה לאחת המתקדמות ביותר מסוגה, וודאי שבין הנחשקות שבהן בשל ההילה היוקרתית של חברת 'ריווה', שנודעה כיצרנית מפוארת בעלת וותק של למעלה מ-100 שנים.

היאכטה המפורסמת, אשר קרויה על שם טכנולוגית הקרנת סרטי קולנוע, הייתה בבעלותו של למבורגיני עד מותו ב-1993, אבל אז נעלמו עקבותיה. רק לפני כמה שנים נמצאה על ידי אספן מכוניות וספינות קלאסיות במחסן אחזקות של למבורגיני, כשהיא מכוסה ומאובקת, וזה מייד החל לבצע את מלאכת השחזור.

השיפוץ כלל ליטוש מלא של כל מרכב העץ החיצוני והפנימי, החלפת ידיות, בדים, דיפונים ורכיבים נוספים שהחלידו עם הזמן או שנזקקו לחידוש. למרבה הצער, את המנוע המקורי - V12 אשר שירת את הלמבורגיני 350GT לא ניתן היה להשיג שכן זה מוצג במוזיאון החברה, ועל כן השתמשו במנועים חלופיים שנלקחו משתי מכוניות פעילות.

על מנת לכייל את צמד המנועים, הוזמן נהג המירוצים של למבורגיני בוב וואלס לעבוד עם צוות הפיתוח המקורי של הספינה. בסיועו, הכין הצוות לאקוארמה המחודשת מנוע כפול V12 משודרג שמחלץ 700 כ"ס ומאיץ אותה למהירות מרבית של 48 קשר, כ-88 קמ"ש, 8 קמ"ש מהר יותר מהדגם המקורי.

ריווה ייצרה כ-66 עותקים מאקווארמה, אך מחירן מותנה לא רק במצבן אלא גם בידיים שהחזיקו בה. באירופה מעריכים שמחירה של הספינה בבעלות פרוציו למבורגיני יעמוד על כ-500 אלף יורו במכירה פומבית (התחלתי), אם וכאשר תגיע לשם.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

למבורגיני רויווה אקווארמה ו-350 GT. אתר יצרן
השור הזועם יוצא לדוג כרישים/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully