וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנך מרכז האופניים בירוחם

בהשקעה של מיליון דולר הושק מתחם האופניים "שועלי המדבר" בפארק ירוחם. יציע לרוכבים השכרת ציוד, הדרכות ויחבר מסלול רכיבה רצוף מהנגב ועד לערבה

בשורה משמחת לרוכבי האופניים בדרום הארץ: השבוע הושק בירוחם מרכז האופניים החדש "שועלי המדבר". המתחם הופק בהשקעה של מיליון דולר ויציע למשתמשים תמיכה בנושא ציוד, הדרכות, תיקונים וכן יהווה נקודת התרעננות חשובה לרוכבים על הציר הדרומי באזור הנגב. המרכז חובר אל מרכזים נוספים שהוקמו בדרום לאחרונה, בהם קיבוץ בארי, בסמר, שדה בוקר ומצפה רמון. ענף האופניים בישראל מגלגל בשנה כ-240 מיליון שקלים.

מרכז האופניים, "שועלי המדבר - מרכז האופניים והתאגרים של ירוחם", נבנה על שטח של 700 מ"ר, כ-200 מ"ר בנוי והיתר הוקצה לשטחי מעבר וחצרות. בתכנונו, כך עולה, הושם דגש על שימור הסביבה, שכן הוא נבנה על חורבות מבנה ישן בלב הפארק ומתרכובות של לבני אדמה, והוא כולל איזורים מוצללים.

בנוסף, כולל המתחם שירות נלווה לרוכבים, כמו למשל קיוסק, מקלחות, תא מודיעין (בעתיד גם מכירת כרטיסים) וכיתת לימוד. בעתיד יוקמו באיזור המבנה מסלולי רכיבה אתגרית "פאמפ טראק".

על פי תכנית הטיולים הקיימת, ניתן יהיה לבחור בין מגוון מסלולי רכיבה: מסלול משפחה - שעה וחצי עד שעתיים רכיבה, מסלול לרוכבים מקצועיים - שעה וחצי (כולל ירידה לאיזורים טכניים), ומסלול סובב ירוחם המיועד למנוסים (4 שעות רכיבה) על פני 32 קילומטרים ועובר דרך המכתש הגדול, הר אבנון, ומעבר ביישובי הפזורה הבדואית.

טקס ההשקה הרשמי נערך ביום שלישי במעמד ראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון, הפילנתרופ דיוויד מיראז' - נשיא קרן מיראז' לפיתוח הנגב, ועדנה צביק - מנהלת פארק "אגם ירוחם". המרכז יפעל תחת מתנ"ס ירוחם ובתמיכת המועצה המקומית וקרן מיראז'.

נעמה דהן- מנכ"לית קרן מיראז': "רוכבי אופניים רבים מגלים את הנגב והערבה מידי שנה, ואחד מהצרכים שעלה מהם הוא להקים כמה שיותר נקודות "אירוח" ברחבי הדרום שיספקו את התשתיות, התמיכה וכוח האדם המקצועי, הדרושים לרכיבה בשטח הפתוח. עיריית ירוחם הרימה יחד עם קרן מיראז' את הכפפה, וכחלק מתנופת הפיתוח של אזור פארק "אגם ירוחם", עזרו לנו להקים את המרכז הראשון מסוגו באזור- שעתיד לשמש מבקרים מבחוץ ותושבים מקומיים כאחד. אנו צופים כי מרכז האופניים "שועלי המדבר" ישמש מנוע צמיחה עבור האזור ברמה התיירותית והחברתית כאחד."

לאתר שועלי המדבר - מרכז האופניים האתגרי בירוחם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully