וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: החמרה נוספת בעונשי עבירות תנועה

13.10.2013 / 8:00

תחת הכותרת השחוקה "רפורמה", גם סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי מגישה הצעת חוק בעייתית שמעניקה סמכויות שערורייתיות בידי שוטרים וקוראת להחמרה בעונשים הניתנים למבצעי עבירות תנועה

הבוקר (ראשון) הניחה חברת הכנסת וסגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, הצעת חוק נוספת הדורשת בין היתר להחמיר את העונשים הניתנים למבצעי עבירות תנועה, לחלק לרמות את העונשים לנוהגים בשכרות והמבצעים עבירות המסכנות חיי אדם, אך גם להענקת סמכות לשוטרים לשלול רישיונות נהגים על עבירות תנועה, אפילו במקרים בהם לא ראו בפועל את ביצוע העבירה.

כך למשל, התיקונים בחוקי התעבורה הנדרשים בהצעת חוק זו כוללים ענישה הדרגתית על עבירת נהיגה בשכרות לשלילת רישיון בין שישה חודשים לשלוש שנים, בהתאם לוותק בנהגיה ורמת האלכוהול בגופו של הנהג. לפי שיטה זו, נהג שנמצא בגופו ריכוז הגבוה ב-50 אחוז מהרמה המותרת יפסל רישיונו לשנה, בעוד שלנהג שיכור עם רמה פי שלוש מהרמה המותרת יפסל רישיונו לשלוש שנים. ענישה זו לכאורה מקלה עם "שיכורים קלים", אך מנגד מכבידה על "שיכורים כבדים".

הצעת החוק מעלה תיקון גם למקרי הזימון לבתי משפט. נהגים מיעוטי יכולת כלכלית יוכלו לקבל פריסת תשלומים לקנס על עבירת התנועה, גם מבלי להתייצב בבית המשפט כדי לבקש זאת. אולם מנגד, במצב של הרשעה דורשת חוטובלי כי הקנס יוגדל בשיעור של 50 אחוז ביחס לגובהו המקורי במקרה של הרשעה, בנוסף לתנאי הפקדת סכום הקנס המלא בבית המשפט כתנאי להגשת הבקשה להישפט. למרות הפגיעה הממשית ביכולת של הנהגים לערער על העבירות המיוחסות להם, חוטובלי טוענת כי הדבר יקל את העומס על בתי המשפט לתעבורה. כמו כן, במשפטים בנושא עבירות חמורות, (נהיגה ללא רישיון, נהיגה בקלות ראש, נהיגה בשכרות, ביצוע תאונות פגע וברח, ונהיגה בזמן פסילה) יחויבו מעתה הנאשמים להתייצב למשפט.

חוטובלי קוראת גם להמחרה קיצונית כנגד החוצים מסילת רכבת שלא במפגש מוסדר או באופן אסור. משום שהנהג המבצע את העבירה חשוף לא רק לסיכון חיים לעצמו, לנוסעיו ולנוסעי הרכבת, אלא גם במקרים בהם לא נגרמת תאונה, אך כן העבירה גורמת לעצירת הרכבת, יושת על נהג זה עונש כבד מאוד - עד 5 שנות מאסר וקנס עד 230 אלף שקל.

הצעת החוק של סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי לא רק קוראת להחמרה משמעותית בענישה, אלא אף מציעה להעניק לשוטר סמכויות אכיפה מסוכנות ולא הוגנות. לדבריה "לשוטר תוקנה סמכות להטיל שלילת רישיון במצבים בהם יש לו יסוד סביר להניח כי בוצעה עבירה מסכנת חיים, גם אם לא חזה בעת ביצוע העבירה". כלומר, אם עד כה נדרש לובש המדים להוכיח מעל לכל ספק כי נהג הרכב ביצע את העבירה (שמירת קשר עין וכו'), הצעת חוק זו תתיר לכל שוטר להחליט על דעת עצמו שנהג רכב ביצע עבירת תנועה ולשלול את רישיונו של זה, גם אם לא ראה את ביצועה בפועל. דרישה תמוהה במיוחד לאור הגילויים האחרונים באמצעות מצלמות שהתקינו נהגים בכלי הרכב, כי השוטרים לא פעם מעניקים דוחות תנועה גם לנהגים שלא ביצעו כל עבירה.

סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי: "ההחמרות שינקטו כלפי עבריינים ובריוני תנועה, יצרו הרתעה שתפחית באופן משמעותי את מספר תאונות הדרכים".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully