וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפקח על פסולי הרשיון בישראל?

ח"כ עדי קול הטילה על המדינה להסדיר מאגר מקוון החושף פסולי רשיון. על פי המשטרה, עד כה נפסלו השנה מעל 16 אלף רשיונות נהיגה

בשנת 2006, חוקק חוק לפיו יש להקים מאגר נתונים נגיש אודות פסולי רשיון בישראל מתוך רצון לצמצם את תאונות הדרכים הקטלניות. מטרתו הייתה ליידע את הציבור דרך האינטרנט האם ישנם נהגים מסוכנים על הכביש שרשיונם נפסל ועדיין נמצאים מאחרי ההגה ומהווים איום של ממש עליהם וגם על ילדיהם (במקרים של נהגי הסעות). אבל, בישראל כמו בישראל, חלפו 7 שנים ודבר לא קרה.

אמש (שלישי), הטילה על הממשלה ח"כ עדי קול, יו"ר הוועדה לפניות הציבור את המשימה להקים מאגר אינטרנטי בו יהיו רשומים כל הנהגים שרשיונם נפסל, והיא ביקשה ממשרד התחבורה, משטרת ישראל, משרד הפנים ובתי המשפט להציג בפניה פתרון אפשרי בתוך 30 ימים. אם הדבר לא יוסדר בזמן, היא תפנה לבג"צ יחד עם עמותת אור ירוק, כך ציינה במסגרת הוועדה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל רגע נתון נוהגים אלפי אנשים שרישיונם נשלל בגין עבירות תנועה חמורות כמו נהיגה בשכרות, תאונות פגע וברח מעבר באור אדום ועוד. העובדה כי למדינה אין מאגר של שלולי רישיון היא תעודת עניות ופגיעה קשה בשלטון החוק."

על פי נתוני המשטרה, 41 פסולי רשיון היו מעורבים השנה בתאונות דרכים עם נפגעים ו-13 היו מעורבים בתאונות עם נזק לרכוש בלבד. מדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשנת 2008, עולה כי בין 30 ל-60% מאלו שרשיונם נפסל, המשיכו לנהוג גם בתקופת השלילה.

החשיבות של המאגר, באה לידי ביטוי כאשר באים לבחון את היקפי פסולי הרשיון, שכן למרות שזה עומד על עשרות אלפים בממוצע, הנתון המדויק מותנה בגוף שמפרסם הממצאים, ומכאן גם נובע הקושי לטפל בנושא. משטרת ישראל לדוגמא, טוענת שבשנת 2010 נפסלו 26,404 רשיונות ואשתקד 21,712. אגף הרישוי טוען כי ב-2010 הכמות הייתה מחצית מכך וב-2012 נפסלו 14 אלף נהגים לערך. בתי המשפט בישראל מדווחים על יותר מ-40 אלף פסולי רשיון ב-2010 ומספר דומה בשנה הקודמת.

משטרת ישראל תהיה הגוף האחראי על הקמת המאגר, והיא גם תדאג לתפעלו באתר האינטרנט. את המידע היא תקבל מבתי המשפט כאשר רק נהגים שרשיונם נפסל ל-60 יום יופיעו במסד הנתונים. לאחר סיום תקופת השלילה, יוסרו השמות.


ח"כ ד"ר עדי קול: "בלתי מתקבל על הדעת כי עשרות אלפי נהגים בישראל נוהגים תוך כדי פסילה. האכיפה לא מתפקדת, חלק מהמערכות בתוך המשרדים והגופים הנוגעים בדבר לא פועלות, התהליך מתנהל בצורה לקויה, ואין אכיפה ממשית. לא יתכן שתקנות וחוקים הנוגעים לחיים ומוות, יוותרו ללא טיפול והתייחסות. אסור לנו לחכות לאסון הבא שיתרחש כדי לפתור את הבעיה. אי אכיפתו של החוק מזה 7 שנים, יש בו משום זילות של המחוקק".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully