וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: הסוף לסוללות במכונית החשמלית?

וולוו מפתחת טכנולוגיית אגירת אנרגיה מבלימה שתייתר את השימוש בסוללות שמנות, ותגדיר מחדש את המכונית החשמלית

אחת הבעיות הגדולות שמעיבות על התפתחותה של המכונית החשמלית (גם ההיברידית), נובעת ממשקלן של הסוללות ואוזלת כוחן בתום פרק נסיעה קצר, לרוב כ-120 קילומטרים ממוצע בדגמים החשמליים הפשוטים והעממים שנמכרים בארץ או בעולם. כעת, מסתמן כי וולוו מצאה פתרון שעשוי לשנות את המצב באופן דרמטי, אם כי הדרך לכביש עוד ארוכה לפנינו.

במימון ובתמיכת האיחוד האירופי, וולוו פיתחה חומרי אגירה וחיפוי מיוחדים מתרוכובות סיבי פחמן, פולימר וחומרים נוספים שיכולים לתפקד כמעין סוללה חלופית לאנרגיה שמקורה מכוח הבלימה של המכונית והשקע הביתי. את המרקם ניתן לעצב בכל מיני גדלים וצורות, כך שאפשר להחליף את דלת תא המטען, הדלתות, מכסה המנוע והתקרה, כדי שאלה ישמשו כמקור הזנה עיקרי שפורק כוח למנוע החשמלי.

הדיפונים החיצוניים נטענים בשתי דרכים: טעינה מרשת החשמל הביתית (12 V) בתוך כמה שעות, או מכוח הבלימה כאמור. המשמעות היא הפחתה קיצונית במשקלן של המכוניות בלפחות ,15% שכן ממילא אין צורך בסוללות. בתום שלוש שנות ניסוי, וולוו התקינה לאחרונה את המערכת במכונית הסלון S80, ומדווחת כי קיצצה כ-200 ק"ג ממשקל המכונית באמצעות הפנלים. להערכתה, טווח המכונית יעמוד על 130 קילומטרים בטעינה מלאה.

וולוו הייתה יצרנית הרכב היחידה מבין 9 חברות שנבחרו לפתח אלטרנטיבה לסוללות במכוניות חשמליות והיברידיות. לדבריה, ניתן יהיה לחוות את הטכנולוגיה בתוך כמה שנים, וכי "מערכות חשמליות ואקולוגיות תהיינה חלק בלתי נפרד מקו המוצרים של המותג".

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully