וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעברו את החורף בשלום

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואיגוד המוסכים, ממליצים לבדוק היטב תקינות כלי רכב עם מערכות בטיחות בעקבות עלייה בשימוש בבקרות אלקטרוניות

על פי נתוני איגוד המוסכים, חלה עלייה של כ-25% במספר כלי הרכב שעלו לכבישים ב-3 השנים האחרונות שבהם מותקנת מערכת בטיחות אלקטרונית. נתון זה לדברם, הינו תוצר של החוק שנכנס לתוקפו לפני ארבע שנים, ומורה לייבא לארץ כלי רכב פרטיים הכוללים שתי כריות אוויר לפחות ו-ABS. יתרה מכך, החל מאשתקד אף זוכים הנהגים להנחות בביטוח הרכב אם מותקנת גם בקרת יציבות, קדם תאונה ועוד.

אמצעים אלה, חשובים ככל שיהיו, אינם יכולים לתפקד כראוי אם המכונית אינה מתוחזקת כהלכה. לצורך כך, יצאו בקרוב איגוד המוסכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במסע הסברה במסגרת "הכן רכבך לחורף", בו יבקשו מהנהגים להגיע לבדיקות חינמיות במוסכים שאמורות למנוע תופעות בלתי סדירות של המערכות.

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: "חברי איגודי הרכב ממשיכים במסורת רבת השנים של בדיקות הרכב לפני החורף ללא תשלום. חשוב לוודא כי כלי הרכב שלנו מוכן למשימת אתגרי תנאי החורף. המוסכים, ככל שנה, ממתינים לכם ולאחר הבדיקה יעניקו גם את המדבקה המאשרת את הבדיקה. רוב המוסכים מעניקים הטבות והנחות לעידוד בעלי הרכב להגיע ולבדוק את הרכב."

החוק בישראל מחייב נהגי מקצוע (אוטובוסים, משאיות, רכב כבד, מסחריות וכו') לבצע את הבדיקה, אולם עבור הנהג הפרטי מדובר בהמלצה. ברשות הלאומית ואיגוד המוסכים מזהירים כי אין להקל ראש בביקורת זו, שכן כל מערכת אחת קשורה לשנייה. כך לדוגמא, מהירות הרכב קשורה לרמת העוצמה בה תפתחנה כריות האוויר, וזאת על מנת למנוע פגיעה בנהג במקרה של תאונה בעוצמה מסוימת.

"תנאי הכביש עם תחילתו של החורף דורשים הכנה של הרכב לעונת הגשמים וכן מיומנויות והקפדה יתרה על כללי הבטיחות", אומר מנכ"ל הרשות רון מוסקוביץ'. "בחורף הראות מוגבלת, מערכות הרכב השונות מתנהגות אחרת וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל. אני ממליץ לתת תשומת לב לתנאי הדרך ולתקינותו של הרכב והכנתו לקראת החורף וקורא לכל ציבור הנהגים לגשת בהקדם למוסכים המשתתפים במבצע ולבצע בדיקת בטיחות מקיפה בכדי שיהיה לכולנו חורף ובטוח בכבישים".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully