וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מטר בשניה אתם נוסעים?

26.10.2013 / 8:19

כמה פעמים ביקשו מכם לשמור מרחק מהרכב שלפניכם? שניה? שתיים? אולי במטרים? לאלעד רונן, קצין בטיחות בדרכים יש פתרון

אי שמירת מרחק, אתם וודאי כבר יודעים זאת, הוא הגורם העיקרי לתאונות דרכים בישראל. נדמה גם ששום קמפיין הסברתי לא יצליח לגרום לכם לשמור מרווח ביטחון מהרכב שלפניכם, שכן תמיד עולה השאלה - כמה זה מרחב זה מספיק? פעם לימדו אותנו לספור שתי שניות - 1001, 1002. אח"כ לספור עמודי תאורה, אבל דבר לא עזר, שכן המרחק אינו באמת קבוע ומרחב הביטחון שרכב זקוק מזה שלפניו כדי לעצור בבטחה משתנה בהתאם למהירות הנסיעה - ככל שזו עולה, כך יש לשמור מרחק גדול יותר.

באנגליה למשל, משרד התחבורה המקומי דאג לצייר על הכביש סימוני חיצים שמורים לנהגים את המרחב הראוי בינם לבין הרכב שמולם, בהתאם למהירות הנסיעה המותרת במקום. באוטובאהן הגרמני, הכביש המהיר בעולם, אין סימונים כאלה, אבל יש מצלמות אכיפה שמודדות את המרחב בין כלי הרכב ובמידה וזה לא מספק, הקנס על כך גבוה בהרבה מקנס על מהירות מופרזת.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. לא הרשויות חלילה, אלא ישראלי אחד בשם אלעד רונן שמציע פיתרון חדש לבעיה. אלעד הוא קצין בטיחות בתעבורה, חוקר ומשחזר תאונות וגם הנדסאי מכונות ולמרבה הצער, גם איבד את אחיו בתאונת דרכים. ניסיונו הביא אותו לחשיבה שתצוגת המהירות ברכב היא זו שיוצרת את הבלבול ביכולת לשמור מרחק.

הכוונה היא שלנהג הממוצע קשה לתרגם את המשמעות של תצוגת הקילומטרים לשעה (קמ"ש) למרחק שהרכב עובר בשניה אחת וכך קל יותר להקל על תפישת המרחק. אלעד מסביר כי אם כולנו יודעים שזמן התגובה הממוצע של אדם הוא שניה אחת, הרי שאם אנחנו נוסעים במהירות של 25 מטר לשניה, נצטרך 25 מטרים לפחות רק כדי להגיב לסכנה שמולנו. לכך יש להוסיף גם את מרחק הבלימה כמובן. אלעד סובר כי רק כאשר נראה בתצוגת לוח המחוונים את המרחק שאותו עובר הרכב בשניה אחת, נקבל הבנה מוחשית יותר של מהירות הנסיעה שלנו.

עוד בטיחות בנהיגה בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully