וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה: ספורטיבית קטנה ומטריפה

הונדה S2000 אולי כבר לא אתנו, אבל הונדה מצייצת בטוקיו עם גרסת רודסטר צנועה ורעיונית מצוידת מנוע 3 צילנדרים. מי יודע מה צופן העתיד

לכמה רגעים, נדמה היה שדייהטסו ישראל תייבא ארצה את קופן רודסטר (2002-2012), דו מושבית קטנה וחמודה עם ביצועים שובבים שנסחטו ממנוע פצפון. בסוף, נותרנו בעיקר עם גרסאות קצת רחוקות מהישג יד ממוצעת, כמו ה-S2000 של הונדה וה-MX5 תוצרת מאזדה שנחשבת - ובצדק, לספורטיבית הפתוחה הטובה ביותר ב-20 השנים האחרונות. וגם הנמכרת ביותר.

15 שנים אחרי הקופן, וגם אחרי הונדה ביט הקטנה של שנות ה-90, הונדה מציגה בטוקיו רכב לסגמנט "קיי" המיניאטורי, עם נתונים דומים. גם הפעם מדובר בדו-מושבית קטנטונת שהיא למעשה אבולוציה של הרודסטר החשמלית שהחברה היפנית הציגה מספר פעמים בטוקיו בשנתיים שחלפו. אולם, ובעוד זו האחרונה הייתה חשמלית, הגרסה החדשה מקבלת הזנה ממנוע בנזין קטן נפח. על פי דווחים של כלי התקשורת ביפן, הקונספט יעבור הסבה מלאה לרכב סדרתי כבר בשנה הבאה.

השם הזמני, S660 קונספט, אוצר מאחריו את גודל תחנת הכוח הקטנה. כן, מדובר בסך הכול ב-660 סמ"ק בהגדשת טורבו שמייצרים הספק מרבי של 64 כ"ס ב-6,000 סל"ד ובערך 10 קג"מ. החיבור יהיה לתיבת הילוכים רציפה לה 7 הילוכים קבועים מראש, שאמורה להציע ביצועים טובים (הונדה לא מסגירה פרטים) וצריכת דלק מצוינת. אבל, הבשורה הגדולה היא, שהעתיד צופן ל-S660 מנוע גדול וחזק יותר, ואולי אף מתחרה ישירה למאזדה MX5. השאלה היא, להיכן יעבור הכוח בדגם מחוזק - קדימה או אחורה?

הזיקה ל-S600 שיוצרה בשנת 1964 אינה ישירה, אבל בהחלט עושה רושם כעניינית. בהונדה בכל אופן מבטיחים משקל דומה, משמע כ-800 קילוגרמים לערך. את הנתונים המלאים, נקבל כנראה רק בתחילת 2014. נכון לשעה זו, אין בהתכנות מערכת הפצה שתשווק את הרודסטר מחוץ ליפן, אבל אם יווצר ביקוש גדול ייתכן כי זו תבקר ביבשת אירופה.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully