וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמינות: היפניות שומרות על ההובלה

למרות הדירוג הגבוה של המותגים היפנים, קונסיומר ריפורטס מסיר המלצתו למובילת השנים האחרונות, טויוטה קאמרי. וולוו מזנקת, פורד מתקשה להמלט מהתחתית וסובארו פורסטר מככב

מותגים יפנים היו הדומיננטים ביותר בסקר האמינות השנתי של ירחון הצרכנות האמריקני 'קונסיומר ריפורטס'. בד בבד, האירופאיות מתחילות להדביק את הפער ולסגור הפרשים, ובמיוחד וולוו השוודית שלזכותה נרשמה צמיחה בלתי מבוטלת בטבלת האמינות השנתית.

היצרנית האמינה ביותר היא טויוטה, אבל מותג היוקרה לקסוס גרף את מספר הנקודות הגבוה ביותר, כשאחריו חטיבת טויוטה עצמה. אולם, קונסיומר ריפורטס מדווח שלא כל התוצאות של טויוטה היו חיוביות. עורכי המגזין הדיחו את הקמארי, ראב 4 ופריוס V מרשימת הדגמים המומלצים בשל ציוני בטיחות נמוכים במבחני הריסוק. "המהנדסים שלנו בחנו מעל 50 דגמים, ואפשר לומר בבטחה שהציונים של 4 מכוניות טויוטה לעיל, אינם טובים", מסביר דובר הירחון מט פילדס ל'לוס אנגל'ס טיימס'.

בתגובה לפרסומים הירחון, אמרו בטויוטה כי "אנחנו עובדים על פתרונות כדי להשיג ציונים גבוהים יותר". הקאמרי היא המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב ב-11 השנים האחרונות, כל שמבחינת החברה מדובר במכה לא קטנה לאגו.

בהמשך הרשימה, מופיעה חטיבת הפרמיום של הונדה, אקיורה, ואחריה אודי שקפצה 22 מקומות בשנתיים ומאזדה שצנחה מקום אחד בלבד בדירוג. אחריהן אינפיניטי, הונדה וסובארו. את הטיפוס המרשים ביותר בסקר ביצעה וולוו הסקנדיבית; זו קפצה לא פחות מ-13 מקומות היישר אל המקום ה-7.

הסקר השנתי של קונסיומר ריפורטס מנתח מידע מקרב 1.1 מיליון מכוניות במשך 3 שנים. המידע שנאסף מהבעלים אודות חווית הנהיגה, התקלות והטיפולים, מסייע להם לנסח תחזית אודות אמינות המכוניות החדשות לשנה הבאה.

המותגים האמריקניים רחוקים מלהרשים, כאשר רק GMC הצליחה להתברג ל-10 הראשונות. יחד עם זאת, פורד עדיין נאבקת להחלץ מהבעיות שפקדו אותה בשנה הקודמת, בעיקר בשל הליקויים במערכת הבידור 'מיי טאץ', תיבת ההילוכים פאוורשיפט, ובשל בעיות עם מנועי V6 אקובוסט ולכן שובצה קרוב לתחתית, יחד עם מותג הבית לינקולן. "בכל דגם בו היה מותקן מנוע אקובוסט V6, נרשמו יותר תקלות מאשר מכוניות בלי המנועים האלו", כך מעיר העורך ג'ייק פישר.

המותג הכי פחות אמין, כך על פי הירחון, היה מיני של ב.מ.וו, אם כי הם אינם מציינים מהן הסיבות. בנוסף, חשוב לציין כי לא מעט חברות שככבו בעבר ביניהן קיה איבדו מקומות, כמו גם ניסאן, יונדאי פולקסווגן, ג'יפ ודודג' שדורגו בעשיריה האחרונה.


המנצח הגדול של הסקר השנתי, הוא סובארו פורסטר החדש. היערן היפני זכה לציונים הגבוהים ביותר של קונסיומר ריפורטס בזכות מכלול תכונות, בהן גם עמידותו במבחני הריסוק.

"בגדול, מותגים יפנים הם עדיין האמינים ביותר ועדיפים על פני אמריקניות ואירופאיות" כך מדגיש עורך הירחון ג'ייק פישר. "אבל צריך להבחין בתוצאות הפרטניות: מכוניות כמו הונדה אקורד, ניסאן אלטימה וסובארו BRZ קיבלו ציון נמוך. זה משהו שאנחנו לא רגילים אליו בשנים האחרונות וזה אולי מצביע גם על מגמת השתפרות בקו האירופי".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully