וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הציבור תומך במצלמות המהירות

על פי סקר שנערך עבור עמותת אור ירוק, עולה כי 87% מהציבור תומכים בהצבת מצלמות מהירות בכבישים מסוכנים וצמתים

בעקבות הדיונים שנערכו אמש (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת אודות מצלמות המהירות ויעילותן, מפרסמת עמותת אור ירוק סקר חדש לפיו מסתמן כי רוב הציבור תומך בהצבתן של מצלמות המהירות בכבישים מסוכנים ובצמתים.

הסקר שבוצע על ידי מכון גאוקרטוגרפיה, מורה כי 87% מקרב הנסקרים היו בעד התקנת מצלמות אכיפה, בעוד רק 6% התנגדו להתקנתן בכבישים מסוכנים ובצמתים, ו-5% היו חלוקים בדעותיהם, ועל כן נמנעו מלומר אם הם בעד או נגד. עוד עולה, כי כמעט כל הנשאלים תומכים בהעברת הכספים מדוחות המהירות למאבק בתאונות הדרכים.

מצלמות האכיפה במסגרת פרוייקט א3 נכנסו לפעילות במרץ אשתקד, ועד כה נמצאות בכבישי ישראל כ-60 מצלמות אכיפה באיזורים שונים ברחבי הארץ.

במהלך הדיונים אמש, דרשה העמותה שקיפות מלאה לגבי תרומתן להפחתת התאונות, וכן כי הציבור יהיה שותף לעלויות וההכנסות. לדברי אור ירוק, עלות הקמה של 60 מצלמות נאמדת ב-40 מיליון שקלים ותפעולן השוטף עולה 21 מיליון שקלים. ההכנסות מדוחות יניבו לקופת האוצר כ-80 מיליון שקלים בשנה.

האם המצלמות מפחיתות את תאונות הדרכים? ובכן, לפי נתונים של אגף התנועה, חלה ירידה של 26% במקטעים בהם הוצבו המצלמות. לכך הוסיף גם ד"ר הלל בר גרא מאוניברסיטת בן גוריון, שלדבריו ניתן יהיה להפחית ב-30 עד 40% את ההרוגים בכבישים בקטעים בעיתיים שירושתו במצלמות אכיפה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: ?מדובר בשלוש מאות מצלמות שיוצבו בצמתים ובכבישים מסוכנים, רק במקומות בהם יש קשר ישיר בין התאונות לבין נהיגה במהירות מופרזת.
תפקיד המצלמות הוא להציל חיים ולא לשמש מסחטת כספים מהציבור".

עוד הרבה על מצלמות המהירות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully