וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטורבו מגיע גם לאופנוע של סוזוקי

31.10.2013 / 9:48

סוזוקי חושפת שני אופנועים חדשים במסגרת תערוכת טוקיו. האחד משתמש במגדש טורבו והאחר חשמלי ספורטיבי

כבר לא רק במכוניות - הצורך להקטין מנועים כדי לשמור על הסביבה אל מול הרצון שלא לאבד את אטרקטיביות הביצועים, יגיע בקרוב גם אל עולם הדו-גלגלי. סוזוקי תחשוף בתערוכת טוקיו הקרובה שני אופנועים חדשים לעתיד הלא רחוק. הראשון, שעונה לשם רקורז'ן (מבט לעבר, בתרגום חופשי) עוצב כדגם מודרני עתידני לסגנון הקפה רייסר, אך החידוש העיקרי נמצא בתוכו - מנוע טורבו.

בניגוד למנועי הטורבו שהופיעו ונעלמו בשנות השמונים, מנוע ה-V טווין החדש שהותקן בו מגיע בנפח של 588 סמ"ק נעזר במגדש טורבו, מצנן ביניים וניהול אלקטרוני כדי להפיק 100 כ"ס ב-8,000 סל"ד. אולם אם הנתון הזה לא מרשים אתכם, נתון המומנט עשוי דווקא כן - 11 קג"מ שזמין כבר ב-4,500 סל"ד לרצועה שטוחה עד לנקודת שיא ההספק. יחד עם משקל נמוך (טרם הוצהר), בסוזוקי מצפים לצריכת דלק מעולה לצד התנהלות קלילה, חלקה וזריזה.

אם הוספת מגדש טורבו תשפר משמעותית את החיסכון במנועי הבערה הפנימית, הרי שמנועים חשמליים, אם למישהו יש ספק בכך, הם העתיד של התחבורה על גלגלים. סוזוקי צועדת גם לכיוון זה עם הצגת אופנוע קונספט חדש העונה לשם אקסטריגר. אופנוע זה שנראה אולי כמו אופנוע צעצוע, נבנה סביב מנוע חשמלי (הספקו טרם פורסם) הניזון מסוללות ליטיום. השלדה עשויה כולה מאלומיניום כדי לשמור על משקל קל ככל הניתן והממדים עצמם קטנים כדי להתאים לרוכבים חדשים, בעיקר בתחום העירוני. אולם בסוזוקי מספרים שהאקטריגר קיבל את האות X בשמו, כדי להדגיש גם את היכולת לרכב בשבילים. המתלים אמנם ארוכים, אבל עם צמיגי כביש שכאלה, ספק אם זה יהיה השימוש העיקרי בו.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully