וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכפל מספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים

מתחילת השנה נהרגו 31 נהגים צעירים בתאונות דרכים קטלניות. שמואל אבואב: "שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש"

סקר שביצעה עמותת אור ירוק מתוך נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מעלה כי בשנת 2013 נהרגו בכבישי ישראל 31 נהגים צעירים עד גיל 25, לעומת 14 נהגים בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לכך, בתשעת החודשים הראשונים של השנה נפגעו 1,830 נהגים צעירים בתאונות דרכים ו-143 נפצעו קשה.

המחקר שביצעה אור ירוק נועד לבחון את הרגלי הנהיגה של הנהגים הצעירים, וכן את השפעתם על בני נוער בגילאי 12-16 שאף מכירים נערים שנוהגים ללא רשיון. בטווח זה חשוב להדגיש, מעצבים הצעירים את אישיותם אל חייהם הבוגרים ומתמודדים עם מכבש לחצים חברתי, ולכן ישנה חשיבות עליונה למסגרת החינוכית; בשנת הלימודים הקודמת למדו כמעט רבע מיליון תלמידים זהירות בדרכים, מתוכם רק 30% תלמידי כיתות י"א, בעוד כיתות י ו-י"ב לא למדו כלל.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. על מערכת החינוך להכניס באופן קבוע לימודי בטיחות בדרכים לתלמידי כיתות ט' ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר, כך שכאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה יהיה להם ניסיון רב יותר".

עוד מתוך נתונים שנאספו על ידי העמותה, מסתבר כי רובם של הנהגים הצעירים (72%) נוהגים במהירות מופרזת, 73% נוהגים עייפים, ו-43% קוראים ושולחים מסרונים בזמן נהיגה. אל דברים אלו, מצטפרים גם המספרים המדאיגים הבאים; לכל נער שני בגיל 17-18 יש רשיון נהיגה, אך כמעט שליש מהם נהגו עוד לפני שבכלל הוציאו רשיון. בנוסף לכך, 33% הודו שהם מדברים בסלולארי ללא דיבורית, 12% תחת השפעת אלכוהול, 14% עוקפים בקו הפרדה לבן ו-5% חצו צומת ברמזור אדום. כל נער רביעי, מכיר חבר שהשתתף במירוצי מכוניות.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהרגו עד כה בתאונות דרכים בישראל 249 בני אדם, עלייה של 1% ביחס לתקופה הזהה בשנת 2012.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully