וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: מכונית מימן בקרוב על הכביש

טויוטה תחשוף בטוקיו את הדור האחרון של ה-FCV המימנית, שלטענת החברה תוכל לנסוע למרחק של 500 קילומטרים ולתדלק ב-3 דקות. העתיד הירוק כבר כאן?

אתר יצרן

חשמל, גז ואולי בכלל מימן. טויוטה תגיע לטוקיו עם 5 דגמים שונים ורעיוניים, רובם מוכוונים לקהל היפני המקומי, אבל מתוכם אפשר לשלוף דגם אחד חשוב להתכנות החברה: FCV. רכב המימן המשפחתי הוא מהדור המעודכן ביותר של הסדרה שנחנכה לפני כמה וכמה חודשים (FCV-R), אך הפעם דומה שהוא עשוי להשיל מעליו את תגיות הקונספט ולהפוך לרכב פעיל שנמצא ממש מעבר לפינה.

בטויוטה מדגישים שהשנה יחול תהליך מהיר להסדרת המכונית, וכבר ב-2015 תעלה ה-FCV לנסיעות ראשונות במסגרת פיילוט. בתוך כך, הם גם מסבירים שבניגוד לדגמים הקודמים, ה-FCV החדשה עוצבה בדמותה של מכונית משפחתית רגילה (פחות קישוטים וזווית מוזרות), על מנת לזרז את הפקתה.

ה-FCV היא מכונית סדאן, בערך בגודלה של הקורולה החדשה, עם טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים, כאשר משך התדלוק אורך שלוש דקות בלבד מעמדת הזנה. המערכת היא פרי פיתוח טויוטה, ומבוססת תאי דלק קומפקטיים המחוברים לשני מיכלי מימן בלחץ של 70 MPa.

בדור הזה, טויוטה גם הצליחה להגביר (כמעט להכפיל) את התפוקה בכמה עשרות כוחות סוס אל 134 כ"ס, והביצועים יאפשרו לה להתנהל היטב בתנועה עירונית ומחוצה לה. בתא הנוסעים יהיה סידור הושבה לארבעה אנשים, ותג המחיר צפוי לעמוד על בין 50 ל-100 אלף דולרים, אם כי סביר שהעלות תתייצב קרוב יותר לרף העליון.

טויוטה, כמו הונדה לה דגם דומה בשם FCX קלאריטי, תומכת נאמנה בטכנולוגיה מימנית (המרת אנרגיה כימית לזרם חשמלי), אך היא בוחנת סדרת מכוניות תאי דלק תקופה ארוכה למדיי, ועד כה נמנעה מלנקוב בתאריכים מדוייקים. במקביל, גם יונדאי עורכת ניסויים דומים באב טיפוס מימני של ה-IX35, אך קשה לדעת אם הטכנולוגיה תתקדם אל עבר הצרכן הממוצע, בטח לאור המחירים המופרזים שנזרקים באוויר. ועוד לא הזכרנו את יתר בעיות הרישות.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully