וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: ניסאן קשקאי החדש

ניסאן קשקאי 2014 זוכה לעיצוב ספורטיבי בהשראת אקס טרייל, ויבוסס על פלטפורמה חדשה עם מנועי בנזין ודיזל חסכוניים. לישראל הוא יגיע רק בסוף השנה הבאה

אתר יצרן

צילום: יצרן

למרות ההצלחה המסחררת שלה בסגמנט הפנאי, ניסאן לא באמת המציאה את המונח "קרוסאוברים קומפקטיים" - את זה אפשר לייחס כנראה לב.מ.וו X5. יחד עם זאת, היא בפרוש הצליחה להכות המתחרים בקבוצת הפנאי הרכה, כשהיא הציגה את הקשקאי לפני 7 שנים ואחריו גם את הג'וק העירוני, שכן שניהם כידוע הפכו לרבי מכר ויצרו תת קטגוריה ייחודית. עכשיו, הגיע הזמן לאבולוציה של הקרוסאובר הפופולארי והמשפחתי, שנמסר ליותר מ-2 מיליון נהגים מסביב לעולם.

הדור הנכנס של הקשקאי אינו מתיחת פנים, אלא תוכנן ופותח מהיסודות. הוא נשען על פלטפורמה משותפת וחדשה לרנו-ניסאן, ה-CMF שמקנה לו כמה יתרונות באגף השימושיות והביצועים. מעצבי ניסאן, כהרגלם, השוו לו הופעה חיצונית הרבה יותר בולטת בחלק הקדמי, והוא כולל גריל ספורטיבי משובץ נורות LED, קימורים קלים במכסה המנוע וקומץ קישוטים בפגוש, אולם הוא אינו צעקני כמו הג'וק, אלא מיישר קו עם הנוסח המאופק שפותח עם פת'פיינדר החדש.

הוא משופע בקווים אגרסייבים ובמוטיב חיצים שחוזר על עצמו בשפה הקדמית, ליד בתי התאורה ולאורך הפרופיל. בחלק האחורי הוא קיבל צורה של SUV גדול וקרבי, אפילו ספורטיבי, ובניסאן מספרים כי ניסו לנטוש את הפורמט של הדגם הקודם ולהסתכל קדימה 5 שנים.

במידות ובפרופרציות בכל אופן, ישנם כמה שינויים משמעותיים, ואחד הדברים שמייד מאוזכרים במסגרת השקת קשקאי הוא הוויתור על גרסת 5+2 לטובת האקס טרייל, שישמש כמוביל הנוסעים הקומפקטי של ניסאן החל מהשנה הבאה. בגובהו, הוא נמוך יותר, אך הוא רחב וארוך מהדגם היוצא וגם קל ממנו בכמה עשרות קילוגרמים.

קו המנועים של הקשקאי מורכב מארבע יחידות, שתיים דיזל ושתיים בנזין, בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה XVT משופרת עם הנעה קדמית או כפולה (כוללת בקרות אחיזה בשטח). המנוע הבסיסי בחבורה יחלץ 115 כ"ס מנפח 1.2 ל' טורבו (20 קג"מ), בעוד הגרסה המרכזית, זו שתהיה לעמוד התווך בישראל תפיק ממנוע 1.6 ל' כ-150 כ"ס ו-25 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות 18 ק"מ לליטר. שני מנועי הדיזל הם ה-1.5 ל' (110 כ"ס) DCI משותף לסדרות רנו כאמור, וכן מנוע חזק יותר עם 135 כ"ס.

בפנים: איכות גבוהה, הרבה בטיחות

אנדי פאלמר, מבכירי מותג ניסאן מזה 25 שנים, טוען שאת השינוי הגדול ביותר ירגישו הנהג והנוסע בתא הנוסעים. לצד הנוט החדשה והאקס טרייל, הקשקאי עבר רפורמה רצינית בקבינה ועלה מספר מדרגות באיכות החומרים. לוח המחוונים גדול ונעים יותר, וכל הקונסולה המרכזית הוחלפה ולמעשה, לא נותרו שאריות כאלה או אחרות לקשקאי 2007.

המושבים הקדמיים פותחו בסיועה של סוכנות החלל נאס"א. אלה באו לפתור כל מיני סוגיות של זרימת דם לעורקים ותמיכה בחלק העליון של הגוף, וגם פה מבטיחים בניסאן שיפור גדול.

המרווח לנוסעים מאחור אמור להיות טוב יותר, במיוחד למרפקים, אבל לא על חשבון כושר הנשיאה. זה השתפר גם כן, כשחלל האחסון האחורי מוסיף עוד 20 ל' אל 430 ל', וכן כולל רצפת דאבל-דק (כפולה) כדי לתמוך בציוד נלווה.

מסביב תהיינה כל מערכות הבטיחות החדישות של ניסאן, כולל מצלמות היקפיות ב-360 מעלות, ניטור שטחים מתים, התרעה על סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית, התרעה על עייפות ועוד.

הקשקאי החדש ימשיך להיות מיוצר במפעל הבריטי בסנדרלנד יחד עם הג'וק, נוט והליף. מיבואנית ניסאן לישראל קרסו מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי הקשקאי החדש יגיע לישראל בסוף השנה הבאה. מחירים יפורסמו במועד הקרוב להשקתו המקומית.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ניסאן קשקאי 2014. אתר יצרן
ניסאן קשקאי 2014/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully