וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוכב גרם לתאונה ותבע נזיקין

רכב

16.11.2013 / 8:27

רוכב אופניים התנגש ברכב פרטי, ומרוב תסכול למראה אופניו המרוסקים, לקח את הגלגל וחבט בראש הנהג. אם לא די בכך, ניסה להונות את המעורבים ותבע נזיקין

לאחרונה הוגשה לבית משפט השלום בבאר שבע, תביעה על סך 58,869 שקלים בגין נזקים שנגרמו לאופניו של התובע כתוצאה מתאונת דרכים אשר אירעה ביום 22.10.11 בצומת גבעתי. לטענת התובע, נהג המכונית עקף אותו והתנגש באופניים ובחלק גופו השמאלי, תוך כדי שהוא מפיל אותו עם אופניו על הכביש, עולה עם גלגלי הרכב על האופניים וגורם להם נזק רב, עד כדי אובדן מוחלט.

בתצהירים שהוגשו מטעם התובע, נטען כי עוד קודם לתאונה ניסה רכב הנתבעים לעקוף את רוכבי האופניים בפראות תוך כדי צפירות והיצמדות לטור הרוכבים כמעט עד כדי פגיעה בהם.

לטענת הנתבעים, הרכב עקף קבוצת רוכבי אופניים בזהירות מרבית. לאחר שהגיע הרכב לרמזור, נעמד למופע אור אדום אשר דלק בדרכו והמתין למופע רמזור אור ירוק. בעת שעמד ברמזור, הגיחו שני רוכבי אופניים אשר התפצלו כל אחד מצידו האחר של רכב הנתבעים, וכאשר רכב הנתבעים החל בנסיעה, החלו רוכבי האופניים ובהם התובע "לזגזג", לנסוע בפראות ולסטות מנתיבם כאשר התובע סטה לעבר רכב הנתבעים, איבד שליטה וגרם לתאונה. הנתבעים טוענים כי התובע היכה את הנתבע עם גלגל אופניו עד אובדן הכרה.

סיפורי אלף לילה ולילה

במהלך חקירת רוכב האופניים ע"י בא כוחה של חברת הביטוח שבטחה את הרכב, עו"ד תומר נחמני ממשרדו של עו"ד אסף ורשה, סיפק נהג האופניים גרסה שונה לאירוע, עד כדי כך שהעו"ד השיב: "זו אחת הגרסאות היותר יצירתיות לאירוע אלימות".

דברי רוכב האופנים: "אני עפתי מהאופניים, הוא דרס את האופניים ואני התגלגלתי מהם. קמתי בהלם לגמרי. לקחתי את האופניים הצידה והם היו שבורים ומרוסקים. הנהג יצא אלי. איך שהוא יצא אלי קמתי לנהג והלכתי לכיוון שלו. תפסתי את הנהג כדי שלא יברח לי, שלא יעשה משהו. כשקמתי הגלגל של האופניים היה על היד שלי. תפסתי את הנהג ואמרתי לו תשב, תשב, תשב וכנראה שהוא קיבל מכה מהגלגל".

כשנשאל הנהג ע"י עורך הדין כיצד החזיק את הגלגל זה השיב כי "אני תפסתי את הגלגל ביד אחת. זה גלגל ששוקל בקושי חצי ק"ג. זה כלום. כשהנהג בא אלי, אני תפסתי אותו בשתי הידיים והוא כנראה קיבל מכה אך לא בראש. לא יודע. אני הייתי באמוק, הייתי בפחד. עד היום יש נהגים שפוגעים ובורחים. האינסטיקט שלי היה לתפוס אותו ולהגיד לו שב". במהלך הדיון התברר כי משטרת ישראל פתחה בחקירה כנגד רוכב האופנים וסגרה את התיק לא מחוסר אשמה, אלא מחוסר עניין לציבור.

על מי נופלת האחריות?

אולם, מאחר ומדובר בתביעה לפיצויים בגין התאונה, נדונה שאלת האחריות, ובמהלך הדיון התברר כי דווקא התובע הוא שגרם בנסיעתו הרשלנית לתאונה ולא נהג הרכב. לדברי השופטת עירית קויפמן, תקנה 128 לתקנות התעבורה, תשכ"א 1961 קובעת כי "רוכב אופניים ירכב קרוב ככל האפשר לשפתו הימנית של הכביש, וינהג בזהירות ובמיוחד בעוברו רכב העומד או בעוקפו רכב הנע באותו כיוון". התובע מודה כי עמד משמאל לרכב, ואף עקף אותו כאשר בכוונתו לפנות ימינה בסמוך לאחר מכן תוך שהוא "חותך" את נתיבו של הרכב.

אופן נסיעתו של התובע על אופניו, כאשר הוא נמצא משמאל לרכב ואף מנסה לחצות את נתיבו ימינה מהווה נסיעה אסורה, מסוכנת ומנוגדת לתקנות התעבורה, כך שהתובע הוא שיצר את הסיכון שהתממש בסופו של דבר. בתום הדיון קבעה השופטת כי התובע לא הוכיח את תביעתו לפיה נהג הנתבע ברשלנות וכי האחריות לתאונה מוטלת על התובע אשר נסע בניגוד לתקנות התעבורה בצד השמאלי של הרכב ואף ניסה לחצות את נתיבו של הרכב משמאל לימין. התובע ישלם לנתבעים הוצאות משפט בסך של 3,500 ש"ח לרבות שכר טרחה עו"ד.

לדברי עו"ד אסף ורשה: "אין ספק כי מדובר על אירוע מצער מכל הבחינות, כל שכן שהתובע נאלץ להשלים עם הקביעה כי הוא לא יקבל פיצוי בגין הנזק הטוטאלי לאופניו היקרים, אולם בסופו של דבר, עליו להלין כנגד עצמו בשל נהיגתו הרשלנית והתנהגותו הלא מקובלת בלשון המעטה".

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully