וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר E טייפ, שווה וחצי

הרודסטר הקלאסית הוסבה לגרסה מוארכת עם נגרר נפרד כדגם חד פעמי שהוזמן על ידי לקוח אמריקני. "ככה היו צריכים לבנות אותה מלכתחילה"

מה גורם לסדנת רכב בריטית לקחת יגואר E טייפ קלאסית מ-1968 ולמתוח לה את הבודי ב-11 סנטימטרים שלמים? ובכן, אם תשאלו את ניק גולדתורפ', בעליה של חברת Classic Motor Cars, יגואר היו צריכים לפתח את המכונית במידות אלה, עוד בסיבוב הראשון של הסדרה. "המכונית פשוט פנומנלית לנהיגה" כך הוא אומר בהתלהבות. "התוספת משפרת את המרחב הפנימי וגם מחזקת אותה בתחום הדינאמי".

לחובבי ה-E טייפ, מי שהוכתרה למכונית היפה ביותר בעולם (לפחות פעמיים בשנים האחרונות), יתכן והתוצאה קצת מזעזעת, שכן מי יעז לשחוט פרה בריטית קדושה ומרובת תארים כמו הרודסטר המיתולוגית. אף אחד כנראה, למעט לקוח אמריקני עם הרבה חוצפה.

הברנש האמיד, פול ברנדסט, אף הגדיל לעשות וביקש מהסדנה שתייצר לו נגרר שנגזר מחצי יגואר E טייפ ויוצמד לאחוריה של המכונית - מחווה לרעיון הפרוייקט, וכן, סתם לקישוט כשהוא משוטט עימה ברחובות. בנוסף לכך, ברנדסט הדביק לה כינוי: The kaizen, שמשמעו, בקצרה, "להבין את החשיבות שבשיפור מוצרים" (מונח שנלקח מעקרונות הפיתוח המקוריים של טויוטה).

"ה-E טייפ שהמצאתי ממוצבת בין סדרה 1 למכוניות שהופקו על ידי בריטיש לילנד, כאשר חלו קיצוצים והמכוניות עברו מספר גלגולים עד סדרה 2 וסדרה 3 עם מנועי ה-V12", כך מסביר ברנדסט.

הסדנה הוסיפה ליגואר סדרה 1 (4.2) כ-11.4 ס"מ עד ל-4.66 מ', מה שלטענתם ירווח את תא הנוסעים כמו בדגם ה-V12. כמו כן, הרוויחה ה-E טייפ במסגרת המיזם תא נוסעים מהודר יותר עם מזגן, וטכנולוגיות "חדישות" כמו הגה כוח, תיבת 5 הילוכים ידנית ומתלים מודרניים. "ייצרנו כאן יגואר E טייפ ייחודית", מסכמים השניים.

המחיר? אינו ידוע. אבל אם ממש תרצו אותה, תוכלו להגיע ללונדון ולנהל משא ומתן עם האמריקני והבריטי. מה שבטוח, הם לא ישחררו אותה בתמורה לפרוטות.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully