וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד קא החדשה נחשפת

פורד חשפה בברזיל דגם טרום ייצור בסדרת הקא העירונית שמיועד בעיקר לשווקים מתפתחים. האם יגיע לישראל?

הדור החדש של פורד קא, מכונית המיני, נמצא ממש מעבר לפינה. היצרן האמריקני חשף על אדמת ברזיל גרסת קונספט שלובשת את כל המאפיינים החיצוניים של מהדורות המשפחה האחרונות של החברה. ברזיל היא המדינה היחידה בשלב זה שתחנוך את הדגם, אולם נוכח התפיסה הגלובאלית של פורד, בהחלט מסתמן שהיא תופץ לשווקים נוספים בכמה שינויים.

פורד קא היא מכונית מיני שהוזנקה ב-1996 ופותחה בשני דורות (האחרון ב-2008). הדגם החדש, דור שלוש, מתבסס על מכללים קיימים, ולמעשה נוכח הוזלת הייצור נשען על פלטפורמה של פורד פיאסטה מהדור הקודם. יחד עם זאת, קשה לומר שהרכב אינו מעודכן, שכן הוא מעוצב היטב ברוחן של מונדאו והפוקוס, כולל שבכת ה"אסטון מרטין" שהפכה לסימן ההיכר של החברה.

פורד ממעטת להסגיר מידע אודות תא הנוסעים, ומחסירה גם תמונת התרשמות, אך מבטיחה רשימה ארוכה של אביזרים, בהם גם שקעים לאייפון, USB ומערכת סינק עם מסך מולטימדיה שימושי, בקרות שמע עם שליטה מגלגל ההגה ועוד, וכן מעטת בטיחות טובה.

טכנית, פורד יכולה לעשות שימוש בעיקר במנועים פשוטים, שכן יחידות האקובוסט תהיינה יקרות מידי לדגם עממי וספרטני. יש להניח שגם במקרה זה פורד תשלוף מנועים אטמוספרים עם הספקים ממוצעים של כ-90 כ"ס לערך בחיבור לתיבות ידניות או אוטומטיות. פרטים אלה ייחשפו בהמשך.

"פורד קא החדשה מיועדת לקהלים בשווקים גדלים, שרוצים ומצפים ליותר ממכונית קטנה מסוגה. היא תפתיע את כולם עם הירידה לפרטים, האיכות, הגימור והעיצוב", כך אומר ג'ו הינריך, ראש מחלקת פורד ארה"ב.

פורד תייצר את הקא החדשה יחד עם רכב הפנאי הקומפקטי אקוספורט במפעליה בברזיל. דגם ייצור צפוי להגיע לכבישים רק בעוד שנתיים. עד אז, אולי תהיה גרסה אירופאית קצת שונה שתוכל להגיע גם אלינו בעתיד.

טרם התקבלה תגובת היבואנית לישראל דלק מוטורס.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully