וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מקאן החדש הוצג

פורשה מקאן החדש יתברג לצידו של הקאיין הוותיק ויימכר עם כל הגרסאות המוכרות של המותג הגרמני. בישראל בשנה הבאה

פורשה חשפה במסגרת תערוכת לוס אנגל'ס את מקאן, ה"בייבי קאיין". רכב הפנאי הגרמני שנקרא נמר בהודית, יתחרה בנישת הקרוסאוברים היוקרתיים, ויקרא תגר על ב.מ.וו X3, ריינג' רובר איווק ודומיהם.

המקאן מבוסס על פלטפורמה המשרתת גם את אודי Q5, וכמוהו ניחן בפרופרציות יחסית קומפקטיות עם בלי וויתור על מרחבי פנים. אורכו מקצה אחד לשני יהיה 4.7 מ', רוחבו 1.92 מ' וגובהו כ-1.62 מ'. בסיס הגלגלים מתייצב על 2.8 מ', כך שהוא קצת יותר גדול מאודי Q5 אבל קצר ממנו בבסיס הגלגלים. מצד שני, הוא אינו מהכבדים בחבורה, שכן משקלו עומד על 1.87 טון.

עיצובו החיצוני, ברובו נלקח מפורשה 918 ספיידר, אבל את ההשראה הגדולה הוא כמובן שואל מאחיו הגדול, פורשה קאיין. מעצבי הרכב מספרים על שימוש נרחב באלומיניום כדי להעניק לו ביצועים גבוהים, אך גם לא שכחו מחוות למכונית מיתולוגית כמו ה-911 טורבו (בחלקים מסוימים לפחות).

בתא הנוסעים של המקאן תהיה לוותיקי המותג תחושה מוכרת, שכן פורשה משתמשת ברוב המאפיינים של כלי הרכב הנוכחיים. הקונסולה הראשית בנויה כתעלה גולשת לכוון המרכז עם מתגים רבים השולטים על מרקחת הבקרות המתוחכמות, ואת הנהג מקבל גלגל הגה שעוצב גם הוא בהשראת ה-918 ספיידר.

מלבד זאת, הוא כולל בקרת מולטימדיה משוכללת, לרבות שימוש במערכת שמע עם 18 רמקולים (בגרסת S) וצג מרכזי בגודל 4.8 אינטש. פורשה גם דאגה שיהיה מקום בתא המטען (בכל זאת רכב פנאי) וזו מספרת על נפח של 500 ל' ועד 1,500 ל'.

קו המנועים של המקאן מורכב משלוש חטיבות כוח עיקריות: מקאן S, מקאן S דיזל, ומקאן טורבו. גרסת הבסיס מחלצת 340 כ"ס ממנוע 3.0 ל' V6 בי-טורבו (46 קג"מ) ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. הטורבו, עם מנוע 3.6 ל' בי-טורבו ו-55 קג"מ, מפיקה 400 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, בעוד גרסת הדיזל S לה 3.0 ל', 58 קג"מ ו-258 כ"ס, תעשה זאת ב-6.3 שניות. כל המנועים מחוברים לתיבת הילוכים PDK כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה, השולחת את העוצמה לכל הגלגלים.

המקאן, כפי שנהוג בפורשה, מקבל סיוע מכל מערכות התמיכה לטיפול בתחלואות הכבישים, בהן בקרת שיכוך ממוחשבת, ושלוש אפשרויות כיול מתלים דרך מגנון ה-PASM המסורתי.

מחירו של המקאן באירופה יחל ב-43 אלף יורו, ועד 60 אלף יורו לדגמים הבכירים (טורבו).

מיבואנית פורשה לישראל מ.ס.י. מבית מכשירי תנועה, נמסר לוואלה! רכב כי המקאן החדש יגיע לארץ בפברואר-מרץ, וכי הזמנות ניתן לבצע כבר כעת.
עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

פורשה מקאן. אתר יצרן
פורשה מקאן/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully