וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אדג' החדש מתקרב

האמריקנים מסירים את הלוט מעל פורד אדג' קונספט שיהפוך לשחקן גלובאלי ב-2014 ויופץ למדינות מרכזיות באירופה. על הכביש, כנראה רק ב-2015

מתסמן שתערוכת לוס אנגל'ס הפכה לכר הזנקה מצוין לרכבי פנאי. לא רק מקאן של פורשה נחשף שם בשעות האחרונות עבור העתונאים, אלא גם פורד מציגה לראשונה את פורד אדג' החדש, אמנם בגרסת קונספט אך קרוב מאוד למהדורת ייצור סופית. החידוש העיקרי בדגם זה יהיה מיצובו כרכב גלובאלי (כמו פורד פוקוס) שאמור להגדיל את הכנסות החברה ולספק לאירופים אופציה לרכב משפחתי רב-שימושי ומפנק.

האדג' משתלב בין האקספלורר, קוגה לאקו-ספורט הקומפקטי, ממנו הוא גם מושפע בכל מה שנוגע להופעתו החיצונית, ולכן הוא גם לובש את השבכה המוכספת והאגרסיבית שהינה סימן ההיכר של האקוספורט. ג'ים פרלי, סגן מחלקת השיווק של פורד ארה"ב, טוען שהאדג' לא פוזל מהדגם המקורי מ-2006 שהפך לסיפור הצלחה, ולכן המעצבים בחרו ללכת על קו יחסית בטוח. "זה בכל זאת פלח שנוגס ב-23% מהשוק", כך הוא מסביר.

על העיצוב החיצוני מרחיב ראש מחלקת התכנון הוויזואלי, קווין ג'ורג': "האדג' הוא כמו מתאגרף במשקל כבד, אבל מאחר והוא קצת משנה כיוון, רצינו לעשותו יותר כמו ספרינטר למרחקים קצרים - שילוב של הנעמת הנוסעים ונוכחות על הכביש".

הבשורה המרכזית באדג', לפחות עבור חובבי חפיצים, תהיה המצאות מערכת חנייה אוטומטית, שלדברם הינה סנונית ראשונה במערכות נהיגה אוטומטיות מלאות. בשלב זה היא מסוגלת להחנות את האדג' ללא סיוע מהנהג, או על ידי ישיבה ברכב, או באמצעות שלט המכונית כשנהג משקיף מקרוב.

תא הנוסעים מכיל צג מרכזי 10 אינטש, וכנראה בקרת מולטימדיה הרבה יותר טובה מ'הסינק' הקודמת שהייתה נגועה במחלות ילדות. העיצוב שודרג משמעותית, כמו גם איכות החומרים, ובפורד מדווחים על הרבה אפשרויות כיוון וכיול כפי שקיים בדגם הנוכחי. ברשימת התוספות האופציונאליות גם בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

התעלומה הגדולה ביותר נוגעת כרגע לצי המנועים שיגיע לישראל. בפורד ארה"ב, נמכרת גרסת אדג' עם יחידות אקו-בוסט 2.0 ל' טורבו חסכוניות להן 240 כ"ס, כולל מנגנון 'עצור וסע' וכן מדפים נסגרים בחזית הרכב לשמירה על טמפרטורת עבודה אידאלית והפחתת מקדם הגרר עבור צריכת דלק נמוכה. האם המנועים יעשו את דרכם לארץ? נקווה שכן. עוד באדג' החדש מערכת היגוי אדפטיבית ובלמים חזקים יותר.

נכון להיום, פורד מסרבת להסגיר מתי האדג' יגיע לייצור, אבל כלי התקשורת בארה"ב מעריכים ששנת ההשקה הרשמית תיערך בשנת 2015, כלומר האדג' יוצג בדמותו הסופית רק בסוף השנה הבאה.

ביבואנית פורד לישראל דלק מוטורס, אישרו בפני וואלה! רכב כי האדג' החדש לא יגיע לישראל במהלך השנה הקרובה (2014).

פורד אדג' 2015. אתר יצרן
פורד אדג' 2015/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully