וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקה מודרנית: יגואר F טייפ קופה החדשה

מכונית הספורט הבריטית סוגרת את התקרה ומצטיידת בגרסת R שתאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות

אחרי כמה רמיזות מהרשת, וסרטונים קצרים, יגואר סוף סוף משחררת מהכלוב את ה-F טייפ קופה, מי שלדברם תהיה מכונית הספורט המסעירה והמסורה ביותר בשנים האחרונות מכל דגמי יגואר. כמו מהדורת הרודסטר הפתוחה, גם הקופה תקבל שלוש גרסאות מנוע: F טייפ, F טייפ S ו-F טייפ R - הגרסה המופרעת ביותר במשפחה.

הבנות ה"רגועות" בחבורה, ה-F טייפ ו-S, מצוידות במנוע V6 מוגדש-על בשתי וריאציות שונות. הקופה הבסיסית מגיעה עם מנוע 3.0 ל' שמפיק 340 כ"ס ו-45 קג"מ שמאפשר לה להאיץ מהמקום ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות ועד מהירות מרבית של 260 קמ"ש. גרסת ה-S מוסיפה עוד 40 כ"ס ל-380 כ"ס, מטפסת ל-46 קג"מ ותסיים את התאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 275 קמ"ש. בניגוד לקופה הרגילה, זו מגיעה כסטנדרט עם מספר מצבי ניהוג, מתלים אדפטיביים, בלמים מוגדלים ודפרנציאל מוגבל החלקה.

בפסגת החלומות, עומדת לבדה גרסת ה-F טייפ R, שהיא גם היקרה מכולן עם תג מחיר התחלתי של 84 אלף יורו . זו מאכלסת בחזיתה מנוע 5.0 ל' מוגדש-על עם תפוקה מרבית של 550 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-69 קג"מ מטווח של 2,500 סל"ד. בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, ומהירותה המרבית הוגבלה אלקטרונית כמובן ל-300 קמ"ש. מלבד הרכיבים הסטנדרטיים שמאפשרים לה להגיע לביצועים דמיוניים, היא מקבלת גם בקרת EAD, או Electronic Active Differential שאמור לתת לה לנצל את מלוא הכול בסמיכות למגבלות, בלי לאבד משהו מהסוסים בארווה.

העיצוב החיצוני הוא ללא ספק תאווה לעיניים, וכמתחייב מהמעצבים שומר על המראה הקלאסי. גם בפנים יקבלו את הנהג זוג מושבי ספורט ייחודיים ועוד כמה תכונות בלעדיות לקופה הנאה, אולם מרבית הרכיבים משותפים לרודסטר כך שהפתעות בלתי רגילות אינן בנמצא.

יגואר תמכור את המכונית החל ממרץ 2014. המחירים יחלו ב-52 אלף יורו, עבור ל-61 אלף יורו ועד 84 אלף יורו כאמור בתמורה לגרסת ה-F טייפ R. מיבואנית יגואר לישראל חברת 'מאיר' נמסר לוואלה! רכב כי עד מוקדם לקבוע מתי תגיע לחופי המדינה.

יגואר F טייפ. אתר יצרן
יגואר F טייפ/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully