וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט אוטימו: משפחתית בניחוח אמריקני

פיאט פתחה גרסה מקבילה של דודג' דארט שתמכר בשלב זה רק בשוק הסיני תחת השם 'אוטימו'. את אירופה הם קצת שכחו, אבל אולי תעשה את דרכה ליבשת בעתיד

החיבור בין קרייזלר לפיאט הוליד דברים שונים ומשונים, אבל בעוד האמריקנים קצת חוששים ממותגים איטלקיים, הסינים פתוחים להצעות. לראייה, חשפה פיאט בימים אלה את הקומפקטית המשפחתית 'אוטימו' עבור שווקי המזרח, שהיא למעשה דודג' דארט עם 5 דלתות, שבעצמה מבוססת על פיאט וויאג'יו סדאן. בעתיד, תפיק מכך קרייזלר את ה-100 סדאן.

האוטימו ("מצויינת" באיטלקית), הוסבה ממרכב סדאן להצ'בק כדי להתאים את עצמה לשוק הסיני, שם מעריכה פיאט שתוכל להגדיל הכנסותיה בסיועה ל-300 אלף מכוניות בשנה. היא חולקת עם דודג' דארט את רוב הרכיבים החיצוניים והפנימיים, אך חונכת במסגרת תערוכת טוקיו מתיחת פנים קלה באיזור הקדמי ובתי התאורה מאחור (נוכח הקימור למרכב קומפקטי).

פיאט טוענת שעיצובה של האוטימו נלקח בחלקו מאלפא רומיאו ג'ולייטה ופיאט כרומה, אך אם מתבוננים היטב קשה להבחין באלמנטים ממש דומים. להבדיל, תא הנוסעים כולו מבוסס על דודג' דארט והוויאג'ו, אך פיאט תשדרג את המערכות כדי שתהיינה הרבה יותר נגישות לחיבורים שונים (USB, אייפון וכו'), וזאת במטרה לקרב את הדגם לקהל צעיר.

את הכוח תקבל האוטימו ממנוע 1.4 ל' עם 120 או 150 כ"ס בחיבור לתיבות ידניות 5 מהירויות או רובוטיות כפולות מצמדים עם 7 מהירויות מתופעלות מגלגל ההגה (בתוספת תשלום).

עתידה של האוטימו מותנה בהצלחתה בסין. בארה"ב מכל מקום, נחלה התאומה דודג' דארט כשלון מהדהד מול מתחרות סדאן כמו הונדה סיוויק או פורד פוקוס, ולכן 2014 תהיה שנה מכרעת עבור פיאט, שתאלץ לבחון האם ניתן לאתר עבור האוטימו מקום בשורות המותג באירופה בזכות הביקוש למרכב קומפקטי. כך או אחרת, לישראל היא ככל הנראה לא תגיע.

עוד הרבה על פיאט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully