וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר אכיפת בריונות, פחות נפגעים

אגף התנועה מדווח על עליה של 35 אחוזים באכיפת הבריונות בכבישים מסוכנים והתועלת, 300 נפגעים פחות בתאונות

אכיפה משפיעה באופן ישיר על הבטיחות בכבישים? מחלקת המחקר של אגף התנועה פרסמה נתונים חדשים המראים ירידה במספר הנפגעים בתאונות, כתגובה למיקוד האכיפה. לדברי אגף התנועה, התקבלה החלטה להגביר משמעותית את האכיפה בכבישים מסוכנים, עם דגש כלפי בריונות נהיגה. לפי נתוני האגף, נרשמה עליה של 35 אחוזים בדוחות הבריונות שניתנו לנהגים עבריינים ביחס לשנה הקודמת (2012). דבר אשר הביא בתורו לירידה של 25 אחוזים במספר תאונות הדרכים הקשות והקטלניות בכבישים המוגדרים.

את הישג זה זוקפים באגף התנועה לזכות שינוי התפיסה ומדיניות חדשה שהושתתה על ידי השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, לפיה - אכיפה יעילה וממוקדת תביא לצמצום תאונות הדרכים בישראל.

עוד עולה מנתוני מחלקת המחקר של אגף התנועה, כי לאורך השנים ניתן לראות מגמת ירידה מתמשכת בכמות הנפגעים קשה בתאונות הדרכים. בשנת 2013 (בחודשים ינואר ועד אוקטובר) ישנה ירידה של כ-300 נפגעים קשה ביחס לשנת 2009. לדברי אגף התנועה, הירידה במספר הנפגעים נרשמת בכלל הקטגוריות שנבדקו - קטינים, מבוגרים, הולכי רגל ואוכלוסייה לא יהודית (הירידה הגבוהה ביותר חלה בנפגעים קשה בני האוכלוסייה הלא יהודית). בקרב האוכלוסייה הלא יהודית בחמש השנים האחרונות חלה ירידה של 33 אחוז בפצועים קשה, ירידה של 28 אחוז בפצועים קשה קטינים (מתחת לגיל 18), ירידה של 6 אחוז בנפגעים קשה שגילם הינו 64 ומעלה, ירידה של 19 אחוז בהולכי רגל שנפגעו קשה בתאונות דרכים.

בספירת ההרוגים לעומת זאת, נרשמה החודש עליה של 3 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילת הרכב הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully