וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה פורד מוסטאנג החדשה. בדרך לישראל

פורד חושפת את הדור השישי של המוסטאנג השרירית עם מנועי ארבעה או ששה צילינדרים ו-V8 בכיר. תשווק לראשונה גם באירופה, ותגיע לישראל במהלך 2015

אתר יצרן

צילום: יצרן

האסטרטגיה הגלובאלית של פורד הביאה את פורד פוקוס המשפחתית להמכר ב-130 מדינות, תחת פורמט אחיד ומוצלח. באופן די דומה (עם שינוי קל בתפישה), עומדת כעת המוסטנג בפני עידן חדש בחייה, עם הכרזת המותג האמריקני על הדור השישי (2015) שיופץ בפעם הראשונה לאירופה. כן, בדיוק כך - הפוני דוהר הרחק ליבשת אירופה - ויותר מזה - עושה את דרכו לישראל באופן מוסדר, כך מספרת היבואנית דלק מוטורס לוואלה! רכב.

המוסטנג החדשה מציינת 50 שנה לרגל השקת הסדרה, ובשביל פורד ובכיריה, זוהי הזדמנות לחולל מהפכה שתישא את המכונית לנקודות רחוקות על המפה. המוסטנג עברה מכלול של שינויים לעומת הדור הקודם, כשהיא מקזזת מעט מגובהה, מתרחבת לצדדים ומאמצת מבנה פאסטבק קלאסי ממוקד (בדומה לכמה גרסאות משנות ה-60).

מורי קאלם, סגן נשיא פורד: "יש לך רק הזדמנות אחת לייצר פורד מוסטאנג. ועם הדור השישי מייד מזהים אותה, וזה חשוב לאין שיעור. אבל חשוב לומר, לא התחלנו עם מכונית גלובאלית, אלא פתחנו פורד מוסטאנג, ואנחנו לוקחים אותה מסביב לגלובוס".

למוסטנג מספר מנועים בחוד, כשהבסיסי בהם יהיה ה-2.3 ל' טורבו אקובוסט עם 305 כ"ס, מעליו מנוע 3.7 ל' עם V6 עם 300 כ"ס ונושא הדגל יהיה מנוע ה-5.0 ל' V8 עם 420 כ"ס. דיוויד פריק, שתפר את המנועים למוסטנג החדשה, מחמיא ליחידות האקובוסט, ומחדד שלמרות גודלן (היחסי), המומנט והזמינות יענו על צרכי הנהגים בלי שום בעיה. "בין אם בישורת או בכביש מתפתל, מנועי האקובוסט מספקים את העבודה". החיבור יהיה לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית 6 מהירויות מתופעלת מגלגל ההגה.

מלבד זאת, בפורד מספרים על כיול מתלים ספורטיבי שיכול להתמודד עם כל מה שהנהגים יבקשו. פורד עדכנה את מתלי המקפרסון מלפנים והזרועות מאחור, ומשתמשת בחיבורי אלומיניום כדי לשמור על משקל נמוך ולשפר כושר תנועה, וכן היא מציינת שימוש בבלמים גדולים יותר לעומת הדור חמישי. "הגענו כבר לסטנדרטים מדהימים עם המוסטנג בוס 302, אבל רצינו לקרב את המוצר הבסיסי ללקוחות", כך המהנדס הראשי דייב פטריק.

הרבה חידושים תמצאו גם בתא הנוסעים של המוסטנג 2015. המערכות החדשות משלבות את בקרת 'מיי סינק' המשודרגת עם שימוש במפתח כניסה חכם, כניסות לכל המכשירים, התאמה אישית (אווירה) ועוד. בצד האקטיבי, בקרת שיכוך סלקטיבית וכן מספר מנגנוני בטיחות. כן, הפעם בעלי פורד מוסטנג יוכלו לבחור את רמת השיכוך של המכונית בהתאם לדרישתם, כך שההשפעה תהיה ניכרת בתגובת המצערת, ההיגוי וההיזון מבקרת היציבות האלקטרונית.

כל מכונית חדשה תצא מהמפעל עם לוגו מיוחד: "“Mustang – Since 1964.” למרות הפצתה לאירופה, היא תמשיך להיות מיוצרת במפעל פלאט רוק. "מהיום הראשון, ידענו שאם אנחנו נייצר פורד מוסטנג חדשה, נצטרך לעשותה כמו שצריך - בלי פשרות. היא מהירה יותר, נראית טוב יותר, מלוטשת וכן, גם חסכונית, מבלי לאבד את כוח המשיכה שהיא בנתה לעצמה במשך 50 שנה".

פורד לא מצפה מהמוסטנג לשבור שיאי מכירות (החברה מוכרת יותר פיק אפים בשבוע ממכוניות מוסטנג בחודש), אבל היא כן מעריכה שהיא תוביל את סגמנט מכוניות השרירים בגלל הייחוס התדמיתי וההיסטורי. המתחרה הוותיקה, שברולט קמארו, עקפה אותה ב-3 השנים האחרונות, כך שלפורד מצפה קרב מותח במיוחד בעתיד הנראה לעין.

מיבואנית פורד לישראל, דלק מוטורס, נמסר כאמור לוואלה! רכב כי הכוונה היא לשווק את המוסטנג החדשה בישראל, אם כי התחזית היא כי מדובר בעוד כשנה וחצי לערך (במחצית 2015).

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully