וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה אינסייט: הסוף?

בארה"ב מעריכים שהונדה אינסייט תסיים את דרכה בענף הרכב לאחר שנת 2014 בעקבות ירידה חדש בביקוש. קיצה של המשפחתית ההיברידית?

לפני כמה חודשים הכריזה הונדה בריטניה כי מכירותיה של האינסייט ההיברידית עומדות להסתיים, וכי עתידה מוטל בספק. עתה עולה, כי גם בארה"ב הדעה הרווחת היא שהיצרנית היפנית עומדת להוריד את המסך על האינסייט האקולוגית לאחר שזו לא עמדה בתחזית המכירות ולמעשה, לא הצליחה להוות תשובה מוחצת לטויוטה פריוס.

כלי התקשורת בארה"ב מצביעים, ראשית כל, על היעדרן של פרסומות לאינסייט מעבר לשנת 2014, כסימן העיקרי לכך שהיא עומדת לכאורה להגנז. אולם הונדה, טרם הגיבה רשמית לנושא (כלומר לא אשרה ולא הכחישה) ומשאירה אולי פתח ליורשת, למרות הכול.


מצלמות מהירות: פרה חולבת שעובדת היטב בלילה

הונדה אינסייט. אתר יצרן
הונדה אינסייט/אתר יצרן

האינסייט שהוצגה בדור השני שלה בשנת 2008, הייתה החלופה הירוקה האמיתית של הונדה לדגמי בנזין רגילים, אבל מעולם לא הצליחה לבסס עצמה באופן שיאיים על הדומיננטיות של הפריוס בתחום ההיברידי. בין השאר, ספגה האינסייט ביקורות לא מחמיאות במבחני דרכים שערך הירחון 'קונסיומר ריפורטס', שתאר את תכונותיה כבינוניות וציין לרעה היבטים אחרים כמו יכולתה הדינמית או איכות הנסיעה.

אם לא די בכך, התחרות מתון המותג לא עשתה לה הנחות: הונדה סיוויק הייבריד למשל, מספקת נתוני מכירות גבוהים בהרבה מהאינסייט, על אף שתג המחיר שלה בארה"ב גבוה בכמעט 6,000 דולרים.

מהצד החיובי, צברה הונדה מאז 1997 נסיון רב בהנעה היברידית, וגם אם האינסייט מגיעה לפרק הסיום, עדיין תהיה לחברה היפנית נגיסה משמעותית בפלח זה. לפני חודשיים, עם הצגתה של הג'אז ההיברידית (שזכתה בסקר פנימי בתואר מכונית השנה ביפן), היא חשפה נתוני צריכת דלק מרשימים והיא בפועל עקפה את טויוטה פריוס בטבלת המכירות.

כך או אחרת, הג'אז ההיברידית לא מיועדת להמכר בארה"ב, כך שהונדה תאלץ להמציא אלטרנטיבה משפחתית מתישהו באמצע השנה הבאה, אם היא אכן נערכת לסגור את הדלת על האיניסייט בפעם האחרונה.

בינתיים, ועד להודעה חדשה, ממשיכה האינסייט להמכר בארץ. היא מצוידת במנוע בנזין כלאיים 1.3 שמפיק כ-99 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים רציפה. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-19 ק"מ לליטר ותג המחיר, עומד על כ-136 אלף שקלים. על פי נתונים שמסרה היבואנית 'מאיר' לוואלה! רכב, נמכרו בישראל 4,920 עותקים מסדרת אינסייט, מהם 1,008 בשנה האחרונה. שנת השיא של האינסייט בישראל הייתה ב-2011, אז נמסרו 1,513 מכוניות.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully