וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד הייטק, האם עדיין משתלם לך רכב מהעבודה?

רכב

14.12.2013 / 10:22

כדאיות רכב למועסק בחברת הייטק פחתה בשיעור חד. האם עסקת ליסינג תפעולי עדיין מגלמת תמורה כלכלית ראויה או שמוטב לוותר? וגם, איזה דגם מככב בראש טבלת המסירות?

לאור השינויים בתקנות המיסוי, ירדה באופן משמעותי כדאיות ביצוע עסקת ליסינג תפעולי. אי לכך, חלק בלתי מבוטל מעובדי ההייטק בישראל החזיר בשנים האחרונות את מפתחות הרכב ורכש רכב פרטי. בתוך כך, נשאלת השאלה האם עובדי חברות היי-טק נשארו נאמנים למותגי הרכב הגדולים, ששיעור ניכר מהם החזיק בהם במסגרת הליסינג התפעולי ורכש רכבים אלו גם באופן פרטי?

מועדון הצרכנות של קהילת עובדי חברות ההייטק, הייטק-זון, ערך לאחרונה סקר עמדות השוואתי מקיף בקרב 1,507 מעמיתיו. במסגרתו, הם נתבקשו לדרג מהם המותגים המועדפים עליהם לצורך רכישתם באופן פרטי. נתוני הסקר הנוכחי הושוו לנתוני סקר שנערך בשנת 2011.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותגים המובילים

המותגים הנמכרים בישראל, והאהובים ביותר על עובדי חברות ההיי-טק, איבדו במהלך השנתיים האחרונות נקודות רבות בקרב קהל היעד. מנתוני הסקר עולה, כי בשנת 2011 שלטו חברות הרכב טויוטה, יונדאי ומאזדה בהעדפות ההייטקיסטים עם כשני שליש מבין העובדים שהעדיפו אותם. בעוד שע"פ הסקר החדש, שלושת המותגים יחד חוו ירידה משותפת של כ-35% וכעת רק 41.6% ציינו אותם כמותגים מועדפים. את הירידה הדרמטית ביותר מבין השלוש חווה מאזדה, עם ירידה של 33.5%.

המותגים המתחזקים ביותר בשנתיים האחרונות בקרב ההייטקיסטים הם פורד, קיה וסקודה. אלו הכפילו כל אחד את כוחו ביותר מפי 3 ביחס ל-2011. בולטת במיוחד פורד, שדגם הפוקוס החדש שלה הקפיץ אותה מהמקום ה-7 למקום ה-3 וגידול של כ-220% בהעדפות. מותגים אחרים חוו שינויים קטנים יותר.

לדברי נועם בוסידן , מנכ"ל משותף של מועדון הצרכנות הייטק-זון: "לאור הירידה המשמעותית בכדאיות ההתקשרות בעסקת ליסינג תפעולי, אנו עדים למספר הולך וגדל של עובדי הייטק המחזירים את הרכב ממקום העבודה ועוברים לנהוג ברכב פרטי. מהעולה בסקר, עובדי ההייטק מגלים רגישות הולכת וגוברת לעלויות אחזקת הרכב, בין השאר על רקע העליה הדרמטית במחירי הדלק בשנים האחרונות. העדפות מותגי הרכב נובעות גם מכניסת דגמים חדשים ואטרקטיביים אך לא פחות – מכך שהמותגים הותיקים כגון מאזדה ויונדאי נתפסים כיעילים פחות בצריכת הדלק, ולראייה ההייטקיסטים פונים לדגמים מודרניים יותר ובזבזניים פחות כגון הדגמים החדשים של פורד ושל סקודה."

מועדון הצרכנות של היי טק זון

למי משתלם ולמי לא?

לדברי רו"ח אהוד סמורי, שותף בפירמת ראיית החשבון סמורי – תורג'מן: "בניגוד לעבר, כיום שיעורי הריבית שניתנים במסגרת הלוואות מהבנק נמוכים באופן משמעותי מהריבית הגלומה בעסקאות ליסינג. הדבר מעלה משמעותית את כדאיות נטילת ההלוואה מהבנק. כך למשל, ניתן כיום לקבל הלוואה בריבית כוללת של 2.5%. כמו כן, בשל רפורמת שווי השימוש שנכנסה לתוקף בשנים האחרונות, ירדה דרמטית כדאיות עסקת הליסינג וכיום היא משתלמת בעיקר למי שאין ביכולתו לקבל הלוואה מהבנק בתנאים טובים, או למי שאינו מעוניין להכביד על מסגרת האשראי.

עוד מוסיף סמורי, כי "אין ספק שעל רקע שיעורי ריבית שניתנים כיום, כדאיות רכישה באופן עצמאי משתלמת הרבה יותר ובלבד כי העובד אינו נוסע עשרות רבות של אלפי קילומטרים בשנה. כך גם העובד יכול לרכוש את הרכב המדויק לו ולא להסתפק בבחירה מתוך רשימה מצומצמת של רכבים, ואינו סופג אובדן ירידת ערך בשל רישום הרכב תחת חברת הליסינג.

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully