וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצ'יה HF חוזרת?

חטיבת לנצ'יה רוצה להשיק הוט האץ' חמה בדמותה של האפסילון HF בשנה הבאה. האם משהו מהמסורת המפוארת יתחבר למכונית מהנה?

כשלנצ'יה השיקה את הדלתא החדשה, מובן היה (וגם מצער) שהמותג האיטלקי פנה למקום אחר, ומכוניות קלאסיות או דלתא, תמה, פריזמה שלא לומר גרסאות כמו אינטגרלה, תהיינה נחלת העבר. עם זאת, מכונית קטנה כמו האפסילון - היחידה שמצליחה למכור כמה חתיכות בשנה, נראית כמו מועמדת טבעית לקבל הסבה לגרסה חמה, ואכן בפיאט שוקלים אם היא ראויה לענוד את כיתוב ה-HF ההיסטורי בשנת 2014.

על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת באיטליה, פיאט תנסר לממן פרויקט שמתרכז בגרסה ספורטיבית של האפסילון, הן במטרה לנער את המותג והן מתוך רצון לשמר משהו מהמורשת הספורטיבית של לנצ'יה (שכבר אין לה אזכור בשום מקום על מפת המותגים של פיאט-קרייזלר). כך או אחרת, היא לא תחלוק דמיון עם שום מוצר מודרני של לנצ'יה, בטח לא כשבודקים מה קורה תחת מכסה המנוע.

ובקרביים, תאוכלס חטיבת כוח של אבארת'. המנוע הוא 1.4 ל' טורבו עם הספק של כ-160 כ"ס בחיבור אל תיבת 6 הילוכים ידנית. כמו האיטליקה הסוררת, היא תזכה למערכת מתלים ספורטיבית ומונמכת, בולמי ספורט יעודיים, בלמים מוגדלים של ברמבו וערכת פליטה מתוגברת (אולי עם ווסת).

הירחון האיטלקי 'קוואטרואוטה', טוען שפיאט מנסה לגבש "קייס" מול היו"ר מרקיונה, כך שהתכנית תצא לאור. לדברם, השבועות הקרובים יהיו קריטים בדרך לבכורה אפשרית (או הכרזה) בתערוכת ז'נבה במרץ, אבל נוכח ההשקעה של מרקיונה בקרייזלר, התכניות לשיקום אלפא רומיאו והטיפול הלקוי בפיאט עצמה, קשה לדעת אם אכן נראה ב-2014 את ה-HF החדשה על הכבישים.

ה-HF, או High Fidelity, הוא מונח שהוצג בשנות ה-60 עם לנ'ציה פולביה קופה. בשנים שלאחר מכן ה-HF התנוסס על מכוניות כמו הדלתא והסטרטוס, אולם אחרי שלנצ'יה פרשה ממירוצי ראלי, היא מיעטה לעשות בו שימוש, עד שנעלם מהנוף המוטורי לחלוטין בדור השלישי של הדלתא.

עוד הרבה על לנצ'יה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לנצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully