וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה נגד מכוניות בלי נהג

היצרנית הגדולה בעולם לא מביעה תמיכה במכוניות ללא נהג, ומדגישה שצריך להגביל את הפיקוד האוטומטי. "לחשוב כמו במטוס. להשאיר את הנהג במרכז העניינים"

מה משותף לניסאן, דיימלר, פורד, וולוו וג'נרל מוטורס? כולן חוזות שעד שנת 2020 תהיינה מכוניות באוטומטציה כמעט מלאה שלא תצרטכנה סיוע מצד הנהג, למעט במקרי חירום. ומי פחות נלהבת מהטכנולוגיה העתידנית? טויוטה. יצרנית הרכב הגדולה בעולם טוענת שמוטב יהיה להנמיך ציפיות ולהותיר את השליטה, תמיד, בידיו של הנהג מסיבות בטיחותיות.

"אנחנו מאמינים שהנהג צריך להיות במרכז, הוא צריך לקחת יוזמה", כך אומר מנהל פרוייקטים בטויוטה מוריטקה יושידה. לדבריו, טויוטה הגיעה למסקנות אלו לאחר שני עשורים בהם ביצעה ניסויים ומחקר במכוניות אוטומטיות ללא נהג. "תחשבו על מטוסים" הוא מעיר. "יש להם בקרת אוטו-פיילוט (טיסה אוטומטית), אבל היא מוגבלת לפעילות מצומצמת. כשזה מגיע לפקודות החשובות, השליטה היא בידיו של הגורם האנושי, וכך זה צריך להשאר בכלי רכב".

יושידה ממשיך וחושף כי טויוטה מפתחת בקרות נהיגה אוטונומיות, אבל אינה מרחיבה זאת למכוניות סדרתיות באוטומציה מלאה מהסיבות שציין לעיל.

מבקריה של טויוטה, טוענים שליצרנית היפנית סיבות טובות לשלול את הטכנולוגיה, שכן בשנים האחרונות היא נאבקת בבתי המשפט מול תביעות שעיקרן תקלות במערכות הרכב. סוללה של עו"ד המטפלים בתביעותיהם של לקוחות טויוטה הגיעו להסכמי נזיקין בגובה מיליארד דולר. מדובר ביותר מ-100.

על אף שמכוניות אוטונומיות תהיינה זמינות רק בעוד חמש-שש שנים, הטכנולוגיה לא תהיה נגישה לכולם, ובכל מקרה מעריכים בכירים בתעשייה שיידרש עוד זמן רב לפיתוחה כדי שזו תהיה בטיחותית לנהגים ולסביבה.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully