וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מרצדס C קלאס החדשה

מרצדס חושפת את הגרסה החדשה של ה-C קלאס המשפחתית עם טכנולוגיות ממכונית הדגל, משקל קל בגוף מרווח ומנועים גמישים וחזקים. בישראל ברבעון השני של 2014

אתר יצרן

על אף שהיא עדכנה את ה-C קלאס ב-2011, והשיקה מכונית סדאן בדמותה של ה-CLA, מרצדס ידעה כבר בתחילת העשור שמשך הזמן להשקת הדור הרביעי של מכונית המנהלים הספורטיבית C, לא יעלה על 3 שנים, כאשר ברקע ב.מ.וו ממשיכה לקצור שבחים עם סדרה 3 ואודי A4 ובכן, היא תמיד שם נאבקת על מקומה (ובדרכה).

ה-C קלאס החדשה היא הרבה יותר "סדאן-ספורט" בגרסתה הבסיסית מכפי שהייתה עד כה. היא הרוויחה מדיאטה שהשילה ממנה קרוב ל-100 קילוגרמים שכן מחצית ממנה עשוי אלומיניום, ובתוך כך, ויחד עם הצמיחה לאורך (4.68 מ') ולרוחב (1.81 מ'), היא נמוכה מהדגם היוצא בכמה מילימטרים וגם בסיס הגלגלים צמח ל-2.84 מ'. במסדרונות מרצדס, היא תזכה לקידוד W205.

כמיטב המסורת, תשמור ה-C קלאס על הנעה אחורית על בסיס פלטפורמת ה-MPA, והמשפחה תורחב בהמשך הדרך לקופה ולסדרות הקיצון השריריות מחטיבת הביצועים של AMG, כשבקיץ נראה גם גרסת קבריולה מפוארת מאוד וכן מהדורות כפולות הנעה 4 מאטיק.

בקו המנועים של ה-C קלאס חטיבות כוח שיתחילו במנועי דיזל 1.6 ל' משותפים לרנו, ומנועי בנזין בסיסים משותפים ל-A קלאס עם 156 כ"ס,170 כ"ס או 184 כ"ס. בגרסאות בכירות יאוכלסו מנועי V6 עם תפוקות גבוהות מ-250 כ"ס, וכן תהיה לה גרסה היברידית (מתחרה ישירה לסדרה 3 הייבריד) שתושק תחת הכותר C300 בלוטק הייבריד עם צריכת דלק ממוצעת של כ-25 ק"מ לליטר. התיבות תהיינה ידניות 6 הילוכים, או אוטומטיות 7 מהירויות. ישנם גם דיווחים על תיבת 9 הילוכים אוטומטית, אולם זו כנראה תצטרף רק בהמשך הדרך ולגרסאות ספציפיות.

בסביבת העבודה של ה-C קלאס אפשר לראות השפעה מ-CLA ו-A קלאס בייחוד בשלד הקונסולה. לא מעט מערכות משוכללות שתגענה מ-S קלאס גם הן בתפריט, כשבין השאר, דיימלר הטמיעה בה אופציה למערכת נהיגה אוטונומית, בקרת ערנות, סיוע בהיגוי (סטייה מנתיב ותיקון), חיישני ראייה היקפיים ובקרות חניה. באגף הבידור צג מולטימדיה עם שליטה (והשמעה) לכל הכניסות (USB, בלוטות' ו-AUX) ועוד.

מרצדס מציינת שה-C קלאס החדשה תהיה ספורטיבית יותר מכל קודמותיה, ולא בכדי ניתן דגש דווקא למשקל המכונית ולחטיבות כוח שתתאמנה לאופייה. היא תתפור לה, כמקובל, חבילות AMG סטנדרטיות (מתלים מונמכים, חישוקים וכיתובים), כשאת את גרסת ה-C63AMG סביר שנזכה לראות בעוד כמה חודשים.

הבכורה הרשמית תעשה ל-C קלאס בתערוכת דטרויט הקרובה (ינואר). המחירים טרם הוכרזו, אך יבואנית מרצדס לישראל כלמוביל מסרה לוואלה! רכב כי המכונית תגיע לארץ ברבעון השני של 2014.

מרצדס C  קלאס 2014. אתר יצרן
מרצדס C קלאס 2014/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully