וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב לא נצטרך מגבים

מקלארן, יצרנית מכוניות העל, מפתחת טכנולוגיה המבוססת על גלי קול שתייתר את השימוש במגבים לשמשת המכונית

בזמן שיצרניות הרכב נפטרות מרכיבים מיושנים ומיישמות טכנולוגיות מבוססות חיישנים, כמו ראיה היקפית, סטיה מנתיב, היגוי חשמלי ועוד, מסתמן שעוד חלק מהותי מהמכונית שלנו עומד להיעלם - המגבים.

לשאלה האם הגיע קיצם של מגבי הרכב כפי שאנו מכירים אותם, עונה מנהל חטיבת הטכנולוגיה והעיצוב ביצרנית מכוניות הספורט הבריטית מקלארן, פרנק סטיבנסון, שמוביל מיזם שמתמקד בשיטה חדשה שלדבריו גורסת כי עתיד ניקוי השמשה הקדמית אינו בגומי על מקלות, אלא בגלי קול חזקים מאוד.

בראיון שנתן לעתון 'סאנדי טיימס', סטיבנסון, שאחראי בין היתר על מכונית העל P1 והינו שותף בכיר בחטיבת הפורמולה 1, מספר כי בחודשים האחרונים החלו לבדוק חלופות למגבים באמצעות שימוש בגלי תדר גבוהים (30 קילוהרץ) שעושים בהם שימוש במכשור רפואי של רופאי שיניים (ניקוי פלאק) או במכשירי סריקה בקרב נשים בהריון.

"בבסיס התחתון של השמשה מותקן מתמר השולח אותות חזקים על משטח הזגוגית, ובכך דוחה חלקיקים, אבק, חרקים, גשם וכן - גם לשלשת ציפורים", כך מסביר סטיבנסון, ומוסיף שהוא מקווה שהפטנט ייצא לאור בהקדם ויהיה זמין לכולם. "השדה בעצם פעיל כל הזמן, ומכאן ששום לכלוך אינו נוגע בשמשות", הוא מדגיש.

הטכנולוגיה אומצה מעולם התעופה, והיא נמצאת בשימוש מטוסי קרב בשנים האחרונות. המטרה איננה רק לנקות את החלון הקדמי, אלא לפתוח את שדה הראייה הכללי קדימה ואחורה, לשפר את מקדם הגרר ולהפחית את צריכת הדלק. "כל דבר שמקזז מחיכוך האוויר משפר את יכולת המכונית, ולמי שמתגורר באיזורים קפואים זהו פתרון מצוין, שכן הקרח מייד מסולק".

בהתחשב בכך שהמגבים כבר קיימים למעלה מ-100 שנים - מהיום בו ממציאת המגב, מארי אנדרסון (1903) הבחינה בנהגים שמוציאים את הראש מהחלון כדי לנגב טיפות גשם מהשמשה, אולי הגיע הזמן לשינוי טכנולוגי. הפעם יש להניח, לא נאלץ להמתין למאה הבאה.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully