וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: אופל אינסיגניה המחודשת. בזכות התמורה

אינסיגניה, המשפחתית הגדולה של אופל מגיעה אלינו אחרי עדכון חשוב. המנוע חדש וחסכוני יותר, תא הנוסעים שופר והעיצוב החיצוני עודכן. איך היא נוסעת וכמה עולה?

עד לפני שנים אחדות, העיניים היו נשואות כולן אל פלח שוק המשפחתיות הגדולות-מנהלים בישראל. מצד אחד, בעלי המשפחתיות הקומפקטיות והרגילות להחריד הביטו בהן מלמטה בתקווה שיום אחד גם להם תהיה כזו ומנגד, בעלי מכוניות יקרות יותר הביטו מטה לעברן בחרדה, שכן מדור לדור מכוניות אלה נעשו טובות, איכותיות וקרובות אליהן מתמיד ביכולות ובמידות, למרות פער המחיר הגדול.

אבל אז בשיא להט הקרב בין היצרניות האירופיות ליפניות, הגיעו הקרוסאוברים וסתמו את הגולל כמעט על פלח שוק זה. למרות שהם היו נחותים מאלה כמעט בכל מדד, העיצוב הקרבי ותנוחת הישיבה הגבוהה משכה אליה כה רבים מכם. אולם הצמצום הזה שהביא את קבוצה לזו לסך מסירות של כ-8,000 יחידות בשנה בלבד, רק העצים את התחרות והתחרותיות וכרגיל, כשיש תחרות, הצרכן מרוויח.

מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013. קובי ליאני
מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013/קובי ליאני

ברוכה המתחדשת

בשוק המצטמצם והתחרותי הזה מיוצגת אופל על ידי האינסיגניה. המשפחתית הגדולה הזו שמגיעה מגרמניה, הוצגה ב-2008 וכבר בשנת 2009 הספיקה לזכות בתואר מכונית השנה העולמית. אופל הגדירו אותה (כמובן) כמכונית הטובה ביותר שיוצרה על ידם מעולם ובשנת 2010 היא הגיעה לישראל אחרי שעברה עדכון קל, מיד עם חזרת השיווק של המותג בישראל, הפעם תחת ידי קבוצת שלמה שמלצר. ההשתלשלות ההיסטורית של הדגם ממשיכה והשנה (2013) בחודש ספטמבר היא הוצגה מחדש לאחר שעברה עדכון נוסף וממש בימים אלה, רגע לפני שנת 2014, היא מגיעה לישראל וגם אלינו.

כטיבן וטבען של מתיחות פנים, האינסיגניה המחודשת מקבלת נגיעות עיצוב קלות בהופעתה החיצונית שכוללות בעיקר יחידות תאורה חדשות, פגושים וטיפול יסודי בחלקה האחורי, אך גם עיצובים חדשים לחישוקים בגרסאות היקרות יותר. בתא הנוסעים נעשה עדכון דומה עם שינוי מערך הפיקוד והשליטה על הרכב ומתח למכסה הארוך שבחזית, ישנם מנועים חדשים ונקיים יותר. מבחינת המרכב, האינסיגניה תוצע כאן בשלוש גרסאות - סדאן (4 דלתות), 5 דלתות וסטיישן יעילה במיוחד.

פחות מסובכת, יותר מתקדמת

האינסיגניה ממשיכה להרשים בהופעתה החיצונית גם לאחר שנים של היכרות עמה. היא כמובן ביסודה מכונית נאה, אבל כמובן שגם העובדה שאינה נפוצה כל כך בישראל, גרמה לכך שטרם התרגלנו למראה שלה. ממדיה העצומים למראה והכנפיים התפוחות משווים לה הופעה של מכונית ארוכה וכבדה, הרבה יותר ממה שהיא במציאות. בדור החדש, התחושה הזו זורמת בקלות גם אל תא הנוסעים. הדשבורד גדול ממדים, תפוח ומפוסל כך שלא יעורר בעיות טעם ועליו גם מוצאים פחות מתגים מבעבר בזכות שימוש במערכת מולטימדיה מתקדמת שמקלה על התפעול.

כשהגוף מונח על מושבים קשיחים וחובקים, ממול העיניים ישנו לוח מחוונים נאה עם שילוב בין העולם האנלוגי לדיגיטאלי עם חוגות ומסך אינפורמציה גדול ועשיר במידע. מסביב נוספו גם בלם חניה חשמלי ובחזרה אל מערכת השמע, גם 2 כניסות USB, קורא כרטיסי SD, חיבורי בלו-טות', הבטחה לכ-60 אפליקציות מבית אופל למחשב הרכב ו... וויתור (סוף סוף) על חריץ הטקליטורים (CD) - אמצעי הניגון שפס מהעולם כבר לפני שנים.

המרחב באינסיגניה טוב מלפנים וגם מאחור. המושבים אמנם קשיחים יחסית, אבל כבר עם טריקת הדלת הכבדה שמניבה צליל עמום המקרין על תפישת האיכות, ישנה תחושה של נסיעה בכספת משוריינת מבחוץ, אך מרופדת מבפנים. נעים לבלות בה זמן. הקבינה של האינסיגניה התגלתה כשקטה מאוד לכל סוגי הרעשים, בוודאי לאלה של המנוע החרישי וגם רמת האיכות הגבוהה עם ירידה מצוינת לפרטים, משדרגים מאוד את האווירה. גם תא מטען יש לה עם לא פחות מ-500 ליטרים בנפח וגם שם מצאנו מקום לשבח על הגימור הנאה של הדיפון ושל זרועות הרמת הדלת האחורית הנאות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013. קובי ליאני
מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013/קובי ליאני

1.6 טורבו, 170 כ"ס

לפני מתיחת הפנים, האינסיגניה הוצעה עם מנועי טורבו שהפיקו 220 כ"ס ומעל 300 בדגם ה-OPC. אולם כעת, בהתאם למגמה הרווחת בעולם הרכב, גם היא מקבלת מנועים חדשים שמצמצמים את הפגיעה בסביבה. המנוע החדש שיפתח את ההיצע מגיע בנפח של 1.6 ליטר (2.0 בעבר) ובעזרת מגדש טורבו הוא מפיק 170 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן 26.5 קג"מ כבר ב-1,650 סל"ד ועד 3,200 סל"ד. תיבת ההילוכים עודכנה גם היא ודף היצרן מדבר על ביצועים של 9.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, על מהירות מרבית של 210 קמ"ש ועל צריכת דלק כ-15 קילומטרים לכל ליטר. מעליו ניתן יהיה למצוא מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש שיפיק 250 כ"ס ומנוע דיזל בנפח זהה שמפיק 163 כ"ס (35.7 קג"מ).

התחושה הראשונה שמעביר המנוע הקטן היא של רוגע. 0 רעשים וללא רעידות כלל. למעשה, לולא מד הסל"ד שהצביע על מעט פחות מ-1,000 סיבובים, לא ניתן היה לדעת שהוא בכלל פועל. המנוע החדש מכניס גם המון נינוחות לנסיעה. בזכות המומנט הרב בסל"ד הנמוך, הוא מעדיף שיוט רגוע ונעים, על בקרת השיוט וסביב המהירות החוקית. תיבת ההילוכים (6) מגיבה בהתאם ומעלה הילוכים באופן חלק מעלה מהר ככל הניתן, כך שמתקבלת נסיעה נעימה מאוד ונטולת רעשים כמעט.

אולם המנוע הזה יודע לחשוף גם אופי נמרץ יותר כשמבקשים ממנו. הוא מגיב בנחישות ללחיצה על דוושת הדלק ומסוגל לייצר עקיפות ותאוצות לא מסחררות אמנם, אבל בהחלט משביעות רצון. המדידה שלנו יישרה קו עם נתון היצרן לזינוק מהמקום (10 שניות) וגם כי האינסיגניה המחודשת צריכה 8 שניות כדי להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש.

דווקא בכל הקשור לצריכת הדלק, אין לנו בשורה של ממש. לפחות לא חיובית מאוד. המבחן שלנו שנפרש על פני מאות קילומטרים של תנאי נהיגה משתנים הסתיים עם נתון של 8.5 קילומטרים לכל ליטר דלק. אולם נסייג ונציין שהמבחן כלל פרקי נהיגה תובענית שמכבידים מאוד על נתון זה. בניקוי אותם קטעי נהיגה, בשימוש משולב עירוני ובינעירוני חשפנו בתחנת הדלק נתון מעודד יותר של 10.5 קילומטרים לכל ליטר, אך עדיין רחוקים מזה של היצרן.

מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013. קובי ליאני
מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013/קובי ליאני

מתלים בטעם גרמני

אופל אינסיגניה המחודשת משפרת גם את תחושת הנסיעה ביחס לדור היוצא. אם עברתם אליה ממכונית יפנית או קוריאנית, המתלים שלה ירגישו ברגעים הראשונים קשיחים יותר. אולם מהר מאוד מגלים שלקשיחות היחסית הזו יש גם כושר ספיגה מצוין לשיבושים, שאמנם לא גורמים לה לרחף, אבל כן לטפל ביעילות בכל סוגי המהמורות בדרך.

הקשיחות הזו גם תורמת לתחושה מאוד בטוחה בנסיעה. בניגוד לאמריקניות שמשייטות על הכביש כאילו היה ים גבה גלי, או לכמה מהאסיאתיות שמעבירות תחושה קלילה אך מקפצת, האינסיגניה מתגלגלת על הכביש בסוג של מלכותיות - לא מוטרדת מדבר ונכונה לטפל בכל מה שמניחים תחת גלגליה.

ומה קורה כשמולה כביש מסולסל והררי? גם שם הריסון המצוין של המתלים שומר על הגוף הגדול יציב ותחושתי, כך שאפשר להיות עמה מהירים למדי וגם ליהנות משליטה טובה מאוד בזכות היותה נטועה חזק מאוד על הכביש. כשמגזימים, היא מתוכננת להגיב בתת היגוי קל, אבל צריך ממש לדחוק אותה בפראות לקצה גבולות המעטפת כדי לגרום לצמיגים השמנמנים לאבד מנשיכתם בכביש ולאלקטרוניקה להגיב בחדות.

ההגה שלה מציע תפעול קל עם משקל טוב וטבעי בידיים וגם החדות שלו טובה מאוד ביחס לקבוצה. לזכותה של האיסיגניה אפשר לומר שעם 2.5 סיבובים בלבד מנעילה לנעילה, ההיגוי שלה מהיר ומהנה, במיוחד באותם קטעי הנהיגה שאנחנו אוהבים.

מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013. קובי ליאני
מבחן אופל אינסיגניה מתיחת פנים. דצמבר 2013/קובי ליאני

כמה כסף?

עם תג מחיר של 172 אלף שקל, האיסיגניה החדשה הוזלה משמעותית מהדור היוצא ולכן מוצאת את עצמה באמצע ההיצע של המשפחתיות הגדולות בישראל. מתחתיה מוצאים את האוונסיס של טויוטה (164,000 שקל), המאזדה 6 (167,500 שקל) וקיה אופטימה (170,000 שקל) ומעליה נמצאות רבות אחרות ובעיקר יריבתה הקשה ביותר, סקודה סופרב (177,500 שקל). פולקסווגן פאסאט הגרמניה נמצאת עוד רחוק יותר עם תג מחיר של 190 אלף שקל.

אופל אינסיגניה המחודשת מביאה עמה ריענון משמעותי לקבוצה. היא מעביר התחושה איכותית ונעימה בהרבה מיריבותיה מהמזרח מצד אחד, ומצד שני, מנסה להתחרות באירופיות עם תחשיבי התמורה למחיר. הפעם לטעמנו, עם המנוע הצנוע יותר והאבזור הנדיב גם ברמת הבסיס, יש לה סיכוי של ממש לטפס גבוה יותר בטבלת המכירות, גם על חשבון מתחרותיה האירופיות והאסיאתיות גם יחד.

עוד על אופל בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully