וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ ינסה למנוע העלאת תעריפי התחבורה הציבורית

שר התחבורה ישראל כץ ינסה לבלום עליית מחירי התחבורה הציבורית הצפויים להתייקר ב-1 בינואר. "משתמשי התחבורה הציבורית בעלי הכנסות נמוכות"

שר התחבורה ישראל כץ פנה לשר האוצר יאיר לפיד בבקשה למנוע את התייקרות התחבורה הציבורית המתוכננת לשבוע הבא. על פי תכניות משרד האוצר, צפויים תעריפי הנסיעה להתייקר בשיעור של 4.7%. במכתב ששלח שר התחבורה לשר האוצר ביקש לדחות את העלייה המתוכננת: "שקול שנית את החלטתך", כך ציין בדבריו.

תעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות מתעדכנים פעמיים בשנה, על פי תקנות משנת 1997: פעם אחת בינואר ופעם שנייה ביולי. לאחרונה עודכנו התעריפים בינואר בגובה של 3%, ובמהלך תקופה זו עלה המדד לצרכן בשיעור של 3.68%, וכן שיעור המע"מ עלה מ-16 ל-18%.

שר התחבורה ביקש להדגיש בפני שר האוצר, כי המשתמשים בתחבורה הציבורית הם בעלי הכנסה נמוכה, ומשתייכים לשכבות חלשות או דלות אמצעים כמו קשישים, צעירים או עולים חדשים, ועל כן כל העלאה הינה משמעותית לכיסם.

"משרד התחבורה עושה מאמצים גדולים להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית ולהגדיל את האטרקטיביות שלה לעומת הרכב הפרטי. יש לזכור כי הרווח למשק כתוצאה מביטול העלייה עולה פי כמה על התוספת ההכנסה הצפויה מהעלאת המחירים", כך השר כץ.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully