וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומבינות: השוטר ביטל דוחות למכריו

רכב

23.12.2013 / 16:13

השוטר, קצין בכיר באגף התנועה דאג לבטל 16 דוחות שהוגשו נגד מקורביו ונאשם גם בהפרת אמונים. התביעה עשויה לעתור למאסר בפועל

כתב אישום חמור הוגש הבוקר לבית משפט השלום בירושלים כנגד שוטר בכיר באגף התנועה, בו נכתב כי זה ביטל במהלך שלוש השנים האחרונות 16 דוח"ות תנועה שנתנו למכריו. במסגרת כתב האישום שהוגש באמצעות האגף לחקירות שוטרים נגד רפ"ק גדעון גואלי, שמשמש כקצין בכיר באגף התנועה בירושלים, מופיעים שורה של אישומים חמורים ובכללם גניבה בידי עובד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

בכתב האישום מפורטת שיטת העבודה בה נקט הנאשם בעת ששימש "ראש מעבדת צילום רמזורים" באגף התנועה בירושלים. הנאשם אף המשיך לפעול לצורך ביטול הדוח"ות גם כששימש כראש מדור מכשור וטכנולוגיה במעבדה, במחלקה שאמונה בין היתר על על כיול מכשירי מדידה ואכיפה מסוגים שונים.

לטענת הפרקליט עו"ד רונן יצחק: פניות מסוגים שונים, בין אם בעקיפין ובין אם במישרין הגיעו לנאשם, לעיתים באמצעות תיווך של בני משפחתו, מנהגים שקיבלו דוחות בגין ביצוע קשת של עבירות תנועה. כך למשל, מעבר צומת באור אדום, נהיגה במהירות מופרזת וכו'. בכתב האישום נכתב כי הנאשם לא נמנע מלטפל בענייניו של בני משפחה ומכרים, וזאת בניגוד מוחלט לנוהל שאוסר זאת. כמו כן, נכתב כי הוא המליץ למשל לבטל דוחות בעילה כי אופן התיעוד שעל בסיסן הם נתנו אינו ברור דיו.

עוד נכתב כי גואלי לא פעל לדווח למפקדיו על טיב הקשרים האישיים שהיו לו עם נהגים שבעיניים הוא טיפל.יצוין כי בכל המקרים בהם טיפל הנאשם, נאות ראש מרכז פניות נהגים ארצי במשטרה לבטל את הדוחות בהתאם להמלצתו.

כתב האישום: הפרת אמונים והעלמת עין

בכתב האישום מציינת הפרקליטות כי ישנה אפשרות שהתביעה תעתור למאסר בפועל, בין היתר לאור העובדה כי התנהלותו של הנאשם פגעה מהותית באמון הציבור במשטרה, בטוהר המידות ובתקינות פעולות הרשות. בנוסף, מציינים בפרקליטות, מעשיו חתרו תחת מחויבותו לאינטרס הממלכתי והמקצועי עליו הוא מופקד - המלחמה בתאונות הדרכים. בין הדו"חות אותם ביטל גואלי - היה גם דו"ח שניתן לשוטרת שנתפסה כשהיא נוהגת בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית ברכבה הפרטי והסתייעה בנאשם לאחר שתרצה זאת בכל כי מיהרה לטקס יום הזיכרון.

לדברי עו"ד אילן שדי, מומחה לדין פלילי, לשעבר בכיר בפרקליטות: מבלי להכיר את חומר הראיות, נראה כי המעשים הנטענים בכתב האישום חמורים. עם זאת, שאלת דינו של השוטר נותרת פתוחה, שכן מלאכת עשיית הדין מגלמת בתוכה שיקולים רבים. מחד טיב וחומרת המעשים, ומנגד נסיבות המקרה ונסיבותיו האישיות של השוטר.

מעל פני הדברים, נראה כי המחלקה לחקירות שוטרים תפעל בנחישות רבה בתיק זה בשל ייחוד העבירה שבו והחשש לכרסום ביושרה של המשטרה ובאיתנות שלטון החוק, וניתן אף לשער כי הפרקליטות תבקש להעביר מסר באמצעות תיק זה למען יראו ויראו שהרי לשיטתם מדובר על מעשה המבטא פשיטת רגל של מהימנות המשטרה ופגיעה חמורה ביותר בתדמיתה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully