וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: מי ייקח אחריות על העלייה בהרוגים ב-2013?

לא יהיו פה מסיבות עיתונאים רועשות, אף שר לא יגזור קופון, שום לובש מדים לא יגיד "בזכות האכיפה". אז מי יקבל אחריות על העלייה בהרוגים בדרכים בשנת 2013?

לא מצלמות המהירות החדשות, לא ה"תשתית המתקדמת" וגם לא היד הקשה באכיפה בכבישים - בניגוד להבטחות ולהצהרות הבומבסטיות, בשנת 2013 נרשמת עליה בכמעט כל פרמטר מדיד של תאונות והיפגעות בכבישים. מספר ההרוגים חצה את רף ה-300 הרוגים (303 נכון ל-29 בדצמבר) לעומת 287 הרוגים ב-2012 המהווים עליה של 6 אחוזים. גם מספרן של התאונות הקטלניות עלה מ-250 ל-276 תאונות (10 אחוזים). כל זאת כאשר רק בשבוע האחרון התרחשו 7 תאונות קטלניות בהן נהרגו 7 בני אדם, 5 מתוכם הולכי רגל! (2 נוספים בפטירות מאוחרות). כך על פי נתונים שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

עם היוודע הנתונים ה"יפים" בסוף שנת 2012, זומנו שוב ושוב לכינוסי לקיחת קרדיט וגזירת קופון של משרד התחבורה, הרשות הלאומית, עמותת אור ירוק ואחרים, ובכל הזדמנות שמענו שוב ושוב את מקבלי ההחלטות והמבצעים בשטח, לוקחים זכויות לעצמם. ממשרד התחבורה זקפו את ההצלחה לריפוי התשתיתי בישראל, ברשות הלאומית הסבירו עד כמה שהקמפיינים שלהם יעילים ובמשטרת התנועה הדגישו שללא האכיפה היעילה שלהם, כולנו היינו מתחת לאדמה. מעל הכל כמובן נמצא פרויקט מצלמות המהירות א'3.

הראיות והמספרים

ומה השנה? מי מבין הגופים האמונים יהיה הראשון להרים את ראשו ולומר "בזכותי" או "בגללי"? גם הקריאה בסגנון "למרות כל מה שביצענו עד כה..." תספק. אולם אין מקום לאופטימיות. אף בר סמכה לא יעשה זאת. אנו תוהים רק מה יהיו בכל זאת ההסברים לנתונים הבאים:

עליה של 12 אחוזים בהרוגים במגזרים הלא יהודים - (מ-96 ל-108)

עליה של 11 אחוזים בתחום העירוני - מ-119 ל-132

העדר השיפור בתחום הבינעירוני - 168 הרוגים

עליה של 17 אחוזים בהרוגי רוכבי אופניים - מ-12 ל-14

עליה של 23 אחוזים בהרוגים על אופנועים - מ-39 ל-48

עליה תהומית של 106 אחוזים בנהגים צעירים הרוגים - מ-18 ל-37

מבחינת קטלניות החודשים, אוקטובר גבה את חייהם של 32 בני אדם, מרץ 29, אפריל ופברואר 28 כל אחד.

לאור הנתונים האלה, מקבלי ההחלטות לא יכולים עוד להסתתר מאחורי אכיפת המהירות ולהשתמש בה כעלה תאנה לטיפול בתאונות הדרכים, בטח כאשר כל המחקרים עליהם מבוססת הנחת העבודה התגלו כמוטים וכשלפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המהירות גורמת לפחות מאחוז מסך כל התאונות. אולם גם פה אין אנו מופתעים – כאשר יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יעקב שינין נמצא בנתק מקצועי עם מנכ"ל הראשות מצד אחד ומנגד מפרסם דף עמדה שגורס שדיבור בסלולאר אינו מסוכן לנהיגה וכש"מומחים" אחרים מפרסמים הצהרות פופוליסטיות על הורדת מספר ההרוגים כמעשה קסמים, מה הפלא שמספר ההרוגים בדרכים עולה?

עוד חדשות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully