וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנגדות השר פרץ: הממשלה תדון בתוואי הרכבת לאילת

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הגיש ערר על תוואי הרכבת בשל הפגיעה בתיירות ובטבע. "עלול להפוך את אילת מעיר תיירות ונופש לעיר מטענים אפורה ואפופת זיהום"

היכן תעבור הרכבת לאילת? השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הגיש ערר בו הוא שב ומבקר את התוואי המוצע להקמת קו הרכבת לאילת, בעקבות נזק סביבתי שעלול להגרם נוכח התכנית המוצעת. על פי פרץ, מדובר במיזם תחבורה המגלם בתוכו סיכון אקולוגי לאילת, יפגע בתיירות ואינו מתחשב בתנאי בעלי החיים באזור. לאור פנייתו, הממשלה תדון ביום א' הקרוב שוב בתוואי הרכבת ותבחן את הממצאים.

התוואי זכה לאישור הוועדות לפני כחודשיים, אך מייד לאחר מכן הגיש פרץ ערעור על ההחלטה והסב את תשומת ליבו של שר התחבורה למפגעים שעומדים על הפרק. עלות הפרוייקט נאמדת בכ-40 מיליארד שקלים כך הוא מציין, ואף מוסיף כי משרד התחבורה כבר הזרים 100 מיליון שקלים על תכנון רכבת לאילת, שכלל לא מגיעה לאילת.

"טרם נבחנו משמעויותיו והוא עלול להפוך את אילת מעיר תיירות ונופש לעיר מטענים אפורה ואפופת זיהום תוך מחיקתה ממפת ערי התיירות בעולם. התוואי שאושר הוא מסלול שיפגע בשמורות הטבע ובמרחבי הנגב בצורה אנושה", כך השר להגנת הסביבה.

התוואי שהוצג לשרים באוקטובר לא כלל לדבריו את הפגיעה שעלולה להגרם לשונית האלמוגים בעקבות בניית מפרץ שיקלוט את כל המשאיות והמטענים. מפגישות שערך עם רשות הטבע והגנים ומומחים בנושא, עולה כי בניית נמל שכזה עשויה להחריב את השונית, לשבש את איזור תיירות עין יהב, המכתשים ועוד. השר הציע חלופה אך לדבריו זכה להתעלמות. "לצורך הפעלת הרכבת יוקמו בשמורות הטבע מאות קילומטרים של סוללות עפר מוגבהות שיהרסו את השמורות ועלולות להביא להכחדת בעלי חיים הנמצאים בהן?.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully