וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט השלימה רכישת קרייזלר

קרייזלר תעבור לשליטת פיאט בחודש הבא לאחר שהקונצרן האיטלקי ישלם 3.65 מיליארד דולר בתמורה לנתח שנותר. "נוכל כעת להוציא לפועל את כל התכניות הגלובאליות"

קרוב ל-5 שנים אחרי שממשל אובאמה הזעיק את פיאט לנהל את קונצרן קרייזלר תחת המשבר הכלכלי שגרם לקריסתה, תושלם בימים הקרובים רכישת החברה האמריקנית על ידי התאגיד האיטלקי, לאחר שזה הסכים לשלם בתמורה ל-41% כ-3.5 מילארד דולרים.

פיאט רכשה את חלקם של איגוד העובדים האמריקני בקרייזלר, שכן החברה עצמה נטולת כל אחזקות ממשיות לאחר פשיטת הרגל. במסגרת ההסכמים, קרייזלר אף הסכימה להעביר 700 מיליון דולר שישולמו בהטבות לעובדים על פני תקופה של 4 שנים, ובתמורה לכך התחייבו אלה לא לשבש את קווי הייצור ולבטל תביעה שעומדת נגד פיאט.

בעקבות ההבנות שהושגו, פרסם יו"ר פיאט-קרייזלר מרקיונה כי עתה ניתן יהיה להוציא לפעול את כל התכניות: "המבנה המאוחד בין שתי החברות יאפשר לנו סוף סוף לבנות מותג עם חזון, פרספקטיבה ונסיון. ארגון מבוסס שיקנה לעובדים שקט תעסוקתי והרבה אפשרויות".

תחת שליטת פיאט התאוששה קרייזלר בהדרגה מהמשבר הכלכלי. משנת 2010 ועד היום טיפסה חזרה למעלה כבשנה האחרונה רשמה גידול של 18% ויותר מ-70% מהיום בו השתלטה פיאט על כס ההנהלה לפני 4 וחצי שנים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully