וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: שברולט טראוורס המחודש. בין דטרויט לתל אביב

הוא מתנהל כמו ענק בארץ גמדים - שותה לכולם את הדלק, דורס את מלא הנתיב ומסוגל להרים שמונה נוסעים. אמריקה זה כאן

מאחר שכבר בכיתה ז' התנשאתי לגובה של 175 ס"מ, התחושה של גדול בין קטנים הייתה לא רק נראית, אלא גם מעשית. במשחקי כדורסל הייתי בין הראשונים להיבחר, ומתחת לסל, צריך היה להיזהר בירידה מניסיון לקיחת ריבאונד, כדי לא לנחות על אחד מחברי. שלוש שנים אחר כך, במעבר לתיכון הודחתי לקבוצת בעלי הגובה הממוצע, שכן 181 סנטימטרים זה אולי סבבה ביסודי, אבל כשמסביב כבר חברים עם 195 ויותר סנטימטרים לאורך, התהילה נשחקת והספסל היה מקום לבלות בו זמן ממושך לעתים.

בתחילת 2009 הגיע לישראל ענק חדש משברולט עם המון סנטימטרים לכל כיוון - טראוורס. קרוסאובר סופר סייז במונחים ישראליים שהביא את אמריקה לכאן. שם הוא נחשב לנורמלי בגודלו, אפילו קומפקטי, בטח כשמחנים אותו לצד טויוטה סקויה בחניית הוולמארט. בארץ, הגם שהיו לו פה ושם מתחרים מאותה היבשת, הוא עדיין נחשב לענק בנעליו שלו. אז באמצע 2012 הוא הגיע לארץ אחרי עדכון אמצע החיים, אך רק עכשיו היבואנית הקצתה לנו רכב להתרשמות הנחוצה.

אז האם הקרוסאובר הגדול של שברולט יבחר מיד לקבוצה הפותחת או שיבלה על הספסל? יומיים מאחורי ההגה סיפקו לנו תשובות רבות לשאלות.

מבחן שברולט טראוורס. קובי ליאני
מבחן שברולט טראוורס/קובי ליאני

אז מה חדש?

שברולט חידשו את הטראוורס ממש לפי הספר. יש טיפול קל ליחידות התאורה מלפנים ומאחור שנראות כמו שיחידות תאורה בשנת 2014 צריכות להראות וישנם גם מספר עדכונים קלים בתא הנוסעים שאמורים לשפר מעט את האווירה והחיים בתוכו. אולם כדי להבחין בכל אלה (מסך מגע כחלק ממערכת ה-MyLink, מחזיקי כוסות רבים ומושבים מחוממים ומאווררים בגרסה היקרה ביותר), צריך להעמיד פיזית את הדור היוצא לצד החדש ולפקוח עיניים.

זה אומר שתא הנוסעים של הטראוורס נותר אמריקני בכל איבריו וזו בשורה חשובה לצרכנים המסורתיים של המותג - מבלם חניה שמופעל ברגל ועד מושבי כורסה רחבים, הכל שם. התחושה הראשונה שעולה מהכניסה לתא הנוסעים היא של מרחב גדול. עצום ממש. ברכב המבחן מותקנים שבעה מושבים (יש אפשרות גם לשמונה) ובכולם יכולים לשבת מבוגרים ולא להשמיע אף תלונה ובו בזמן, גם תא מטען יהיה להם כדי להעמיס את המזוודות בדרך אל שדה התעופה. השורה האמצעית מורכבת ממושבי כורסה יחידים שמזכירים מחלקת עסקים במטוסים, רק שכאן הם עוטים עור. מלפנים המצב זהה, רק שבצד הנהג, גילינו שברך ימין מתחככת באופן קבוע בבסיס הדשבורד וזה מעט מציק.

הטראוורס מגיע במגוון רמות אבזור ומחיר, אולם ברכב המבחן שהגיע ברמת ה-LTZ היוקרתית ביותר, למרות שמצאנו המון צעצועים לשחק עמם, גם ברמה הבטיחותית, כמה אחרים חסרו לנו באופן תמוה - אביזרים כמו חיישני גשם למגבים, חיבור בלו-טות' שסרב לפעול ועוד כמה שטיקים לא ברורים. ברמת האיכות והגימור, הטראוורס מקבל ציון טוב, שכן מצד אחד הוא מציע דיפון רך ומרוכך בדשבורד, אך מנגד הוא לא מצליח להרשים בירידה לפרטים, באיכות הכללית של החומרים שמצפים את תא הנוסעים ובהרכבה של משטחים גדולים כמו חיבור דיפון הגג אל השמשה הקדמית וזה פוגע בתחושה היוקרתית שהוא מנסה לשדר.

מבחן שברולט טראוורס. קובי ליאני
מבחן שברולט טראוורס/קובי ליאני

חצי נפח או כפול?

לקבל רכב אמריקני עם נפח מנוע מתחת לחמישה ליטרים, זה כמו לצאת מהסופרמרקט עם חצי עגלה. מצד אחד אתה בטוח שזה יכול להספיק, אבל מצד שני, חושש שמישהו עלול להישאר רעב בארוחת הצהריים. המנוע של הטראוורס מציע נפח של 3,564 סמ"ק מעל שש בוכנות נמרצות. אלה מפיקות 281 כ"ס בגרסאות ה'רגילות' ו-288 בגרסת ה-LTZ הבכירה, ככה בשביל שתרגישו שבסוף, בקופה, קיבלתם גם צ'ופר קטן.

לצד הסוסים האלה מתקבלים גם 37.3 קג"מ ב-3,400 סל"ד ויחד מרכיבים חבילת כוח טובה שמבטיחה להשאיר את כולם שבעים. אלא שהממדים של הטראוורס מכתיבים משקל יבש שעולה במעט על 2.2 טונות וזה המון. תוסיפו נוסעים, מטען ודלק ותקבלו כבר 3טונות שאיתם צריך להתמודד. פשוט זה לא יהיה , אבל הטרווארס עושה עבודה טובה מאוד בתחום הביצועים. כשמדביקים את רגל ימין לפח מגיעים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות ובזמן דומה גם במבחן ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש. זה אומר שהמנוע מצליח בעזרת תיבת ההילוכים להתמודד בצורה ראויה עם המשקל ולגמרי לא לאכזב בתחום זה.

מה שכן יש לקחת בחשבון, שכשמתעקשים שוב ושוב לאמת את נתוני הזינוקים וכושר הזריזות שלו בכבישים עירוניים או הרריים, צריכת הדלק הופכת להיות משמעותית מאוד, עד שממש ניתן לראות את מחט המדיד יורדת בקטעי נהיגה תובעניים. במבחן שלנו שכלל נהיגה מגוונת ומגוון תנאים, הציג הטראוורס צריכה ממוצעת של 6 קילומטרים לליטר. בארה"ב זה לא נורא כל כך כשמחיר הדלק הוא חצי, אבל כאן זה כן עניין של מה בכך. מכל דלק מלא עולה מעט יותר מ-600 שקל וכמו שקל למלא אותו, קל לרוקן אותו.

מבחן שברולט טראוורס. קובי ליאני
מבחן שברולט טראוורס/קובי ליאני

נוח, כמובן ומתנהג?

כשהסטראוטיפים על יכולות התנהגות הכביש של כלי רכב אמריקניים פוגשים מרכב גבוה, מתלים רכים ומשקל כבד, נוצרת הבנה שבשורה של ממש לא תהיה פה. אולם זה לא כך. כמובן שהטראוורס נוח, הוא נועד להיות כזה ולאורכו של כביש שש צפונה הוא מקבל הזדמנות לבטא את כישוריו. המנוע מסתובב בחרישיות מרשימה מתחת ל-2,000 סל"ד בקרבת המהירות החוקית, רעשי הרוח מודחקים ומתחת לרגל ימין יש מספיק כוח כדי להעלם לתנועה שמאחור ולהפוך אותה לכתם קטן במראה האמצעית.

המתלים הרכים סופגים טוב יותר ככל שהמהירות עולה והתנועה מצליחה להעלים את הקילוגרמים הרבים. אבל מה קורה כשמגיעים לכבישים המפותלים של צפון הארץ? הפתעה. אבל מעט לפניה, כדאי שנספר על ההגה המתוגבר חשמלית שלו שלא מצליח להעביר ולו בדל תחושה מהגלגלים. בעיר זה לא רע או אפילו נעים וקל, אבל לא מעבר לכך. ההפתעה כאמור מגיעה מעבודת המתלים ורמת האחיזה של הטרווארס בכביש.

זו כמובן לא קורבט על עקבים, אבל ביחס לגודלו ושמקלו, הטרווארס מתנהל באופן מאוד משכנע בין פיתולים. הוא לא רוכן מדי או מגלה סרבנות. להיפך, ההיגוי הקליל שלו מכניס היטב את האף לפניות, הוא מרגיש יציב מאוד במהלכן ועם ההנעה הכפולה, גם יוצא מהן מבלי לאבד כוח. הקרוסאובר של שברולט מצליח לגבור על ציפיות ההיגיון ולצלוח את קטע הנהיגה האמיתי במבחן בצורה משכנעת - יש לו את זה.

אמנם מדובר כאן בקרוסאובר, אבל צמיגי הענק וההנעה הכפולה פיתו אותנו לרדת מהתחום הסלול אל השבילים כדי לראות אם יש בו גם זיק של יכולות פנאי. ובכן, יש לו. לא מומלץ לאתגר אותו עם קטעים בוציים וחלקלקים - צמיגי הכביש נסתמים בקלות ואז גם להנעה הכפולה וגם לאלקטרוניקה קשה לחלץ את המפלץ הכבד, אבל על שבילים מהודקים הוא מרחף, כשצמיגי הענק שלו מגמדים את רוב השיבושים שהם פוגשים. פיקניק בעומק הרי הגלבוע בהחלט בא בחשבון.

מבחן שברולט טראוורס. קובי ליאני
מבחן שברולט טראוורס/קובי ליאני

353 אלף שקל, אבל אפשר גם 220

הטראוורס מנסה להמשיך את מסר התמורה האמריקני של הרבה מטר פח לשקל ועם מחיר התחלתי של 220 אלף שקל, מדובר בהמון ברזל לג'ובות. הוא מעניק בחזרה המון נדל"ן להסעת נוסעים או הובלת דירה קטנה, אם מזדמן הצורך. רק שברמת הבסיס הוא מגיע די ערום ובסיסי, כך שכל כל מה שיש מסביב זה אותו פח ועוד קצת פלסטיק.

רכב המבחן שהעלה את המחיר ב-133 אלף שקל נוספים מעמיס כבר המון אבזור פינוקים ומרגיש ראוי יותר, אבל גם אז בשורת המחיר הוא לא נשמע יקר מדי ביחס לתמורה. זה טוב כי בקרב מול המתחרים הממדים והמחיר שלו מעצימים את הרושם, רק שאל צריכת הדלק שלו צריך להתרגל. אז אם אתם עתידים לבחור באחד מהענקים שנמצאים בשוק, הטראוורס של שברולט יכול לתת מענה ראוי בהחלט.

עוד על שברולט בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן שברולט טראוורס. קובי ליאני
מבחן שברולט טראוורס/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully