וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשתיות: אושרה סלילת כביש 16 לירושלים

הכביש החדש לירושלים יקל על עומסי התנועה בכניסה לבירה. כן אושרה התכנית לשדרוג המסלולים בכביש החוף בסמוך לשפיים ומכון וינגייט

ועדת השרים לענייני פנים אשרה היום (שני) שתי תכניות חשובות שיפחיתו את עומסי התנועה בכבישים ויורידו את מספר הנפגעים בתאונות דרכים. על פי הצעה של משרד התחבורה, יסלל כביש 16 בכניסה לירושלים ממחלף מוצא לשכונות המערביות, ובאיזור השרון הצפוני ישודרג כביש 2 ליד מחלף שפיים ומכון וינגייט.


שר התחבורה ישראל כץ ציין כי התכנית הובאה לאישור הממשלה במסגרת מיזמים בעלי חשיבות לאומית שנועדו לשפר את התשתיות ולהעלות את רמת הבטיחות בכבישים.

בהקמת כביש 16 לירושלים הושקעו מילארד ו-300 מיליון שקלים, ובמשרד התחבורה מציינים כי הדרך תקרא על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, שכן היא חולפת בשכונת הר נוף - מקום מגוריו של המר"ן. על פי התוואי המוצע, הכביש יכלול שני מסלולים בני שלושה נתיבים כל אחד, ממחלף מוצא החדש ועד גבעת מרדכי בדרום. הוא יחלוף בשתי מנהרות, שבעה גשרים ושני תתי מחלפים קטנים. משך הקמת הכביש כ-4 שנים מיום אישורו.

מיזם נוסף, בעלות של 300 מיליון שקלים, נוגע לשדרוג כביש החוף בסמיכות לשפיים ומכון ויינגייט. איזור זה נחשב למקטע דרך בעייתי ומסוכן, ולכן הוגשה לאישור תכנית בה יהיו ארבעה נתיבים בכל כוון. כמו כן, תוסדר הגישה ליקום והנגישות למכון וינגייט, כולל נחל פולג תוך שמירה על הטבע והסביבה. בעתיד יתחבר הקטע ישירות לאיילון צפון וכביש 531.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully