וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת אופנועי השטח של שרקו לשנת 2014

8.1.2014 / 11:45

היצע אופנועי האנדורו של שרקו יחל בשנת 2014 עם שני דגמים עיקריים - 250 סמ"ק שתי פעימות ו-300 סמ"ק 4 פעימות. קבלו רכיבת התרשמות

צילום: קובי ליאני, עריכה: ליאור נאור

באחד מימי ההפוגה בין הגשמים, הוזמנו לאזור השרון להתרשם משני דגמי שרקו חדשים לשנת 2014. מדובר ב-250 שתי פעימות, שזו הופעתו הראשונה בשטח המקומי ולדגם 300 ארבע פעימות משודרג לעומת דגם 2013, שאותו הכרנו באוגוסט האחרון. המסלול היה חולי ברובו בסגנון קרוס טסט מהיר ובנוסף, כלל מספר אלמנטים של גזעים וצינורות בטון בסגנון מסלולי סופר אנדורו. אבל לפני שנרכב, קצת רקע.

לדברי תומר לויטן, מנהל חברת H.M ישראל, בשנה האחרונה יוצרו מעל עשרת אלפים אופנועים על ידי שרקו ורובם אופנועי אנדורו, נתון המעיד על ההשקעה האדירה של יצרן זה בתחום האנדורו המקצועי. נתון זה מהווה גידול משמעותי ביותר לעומת שנת 2012 וכל זה למרות המצב בכלכלי העגום השורר באירופה.

בנוסף לכך הגדילה חברת שרקו באופן משמעותי את ההשקעה בתחום המרוצים על ידי חתימת חוזה עם פבריציו אצלין, מנכ''ל C.H RACING, שעד היום ייצג את הוסקוורנה באליפות העולם, ובזכות כך נרכשו גם רוכבי הקבוצה הבכירים. זאת בנוסף לדיוויד נייט בתחום הסופר אנדורו וכניסה עם קבוצה רשמית לדאקר. שרקו נכנסת גם לתחום המוטוקרוס עם דגם 250 ארבע פעימות חדש ובנוסף צפוי גם מנוע 125 חדש, שישמש אופנוע אנדורו ומוטוקרוס, שצפויים לצאת לשוק עוד השנה.

ובנקודה המקומית שלנו, H.M ישראל העלתה הילוך בשיווק המותג בארץ ופתחה מספר אולמות תצוגה חדשים, נשלחו 13 מכונאים להשתלמויות בצרפת ובספרד וחיים אוחנה הצטרף כמנהל מותג המוטוקרוס של החברה.

השקה אופנועי השטח של שרקו. קובי ליאני
השקה אופנועי השטח של שרקו/קובי ליאני

זהו דיבורים, עכשיו נותנים גז. 250 סמ"ק, 2 פעימות

האדמה החולית והרטובה בשילוב צמיגי מישלין חדשים המיועדים לאדמה רכה והאופנועים הכחולים הנוצצים, לא נתנו לי להתרכז עוד בהרצאת הפתיחה של ההשקה ולכן אם שכחתי כמה פרטים זה לא באשמתי.

דגם ה-250 שתי פעימות מסקרן אותי אישית ובאופן מיוחד. המנוע מתוצרת שרקו נגיע עם מאפיינים ייחודיים כגון מתנע חשמלי הממוקם מתחת לבלוק המנוע ושסתום פליטה בשליטה חשמלית. שני נתונים אלו מעניקים למנוע מראה של מנוע קטן מאוד ו"נקי" ומקטינים את הסיכויים לנזקים בעקבות מגע עם סלעים או להצטברות עודפת של בוץ. שסתום הפליטה החשמלי מבצע לאחר פתיחת הסוויץ מהלך אחד מלא, על מנת לבצע ניקוי עצמי של הפיח ולבדוק את תקינות המערכת - חכם מאוד!

בעקבות תנאי הקרקע החוליים והרטובים העברתי מהר למפת ההצתה האגרסיבית והתוודעתי לראשונה לאופנוע שתי פעימות "גדול" שונה מכל מה שהכרתי עד כה. האופנוע מרגיש קטן וקליל, כמעט כמו 125, אבל עם מנוע שיודע לדחוף חזק מלמטה גם בהילוכים הגבוהים ללא שום היסוס. ניסיתי גם להגיע לאחד מהמכשולים הגבוהים לאורך המסלול בהילוך גבוה מידי ובסל''ד נמוך ועדיין האופנוע עם לטיפה עדינה במצמד ופתיחה של הגז, הצליח לדלג מעל המכשול עם 90 ק''ג נוספים שהיו עליו, ללא שום בעיה.

כדי לרכב מהר בספישל טסט החולי, צריך להתאמץ יותר לעומת ה-300 ארבע פעימות, אבל ברגע שמתחילים לבטוח באופנוע מתגלה אופנוע זריז ביותר שאוהב ששולטים בו ביד חזקה. באוויר האופנוע נייטרלי מאוד ואין כל בעיה לקחת איתו דרופים, או קפיצות בזוויות שונות ולתקן את הכיוון תוך כדי הנחיתה. המתלים, בעיקר הקדמי, היו מעט רכים לתנאי המסלול ולמשקלי, אך פרט לכם הם לא הגבילו אותי בכלל ואפילו להיפך. באופן מוזר ה-250 שמידותיו זהות ל-300 ארבע פעימות הרגיש קטן והקשה עלי להוציא רגל בפניות המהירות בגלל העדר מקום בין הכידון לאדמה, כנראה שילוב של כידון נמוך, מזלג מעט רך ותושבת כידון ממוקמת אחורה יחסית לממדי.

במסלול ההיקפי העברתי למפת ההצתה הרגועה, צריך לזכור שפעולת שסתום הפליטה משתנה אף היא בנוסף לקידום ההצתה ולכן השפעת המתג מורגשת באופן משמעותי מאוד באופנוע זה. ברכיבה רגועה בשבילים האופנוע נוח מאוד בזכות מושב רך יחסית, המנוע שקט ונינוח ויחס העברה מעט ארוך לטעמי. אני חושב שהרכבת גלגל שיניים עם שן פחות מקדימה הייתה מטיבה עם האופנוע במסלול הספישל ובמיוחד בקטע המכשולים ולא הייתה מאפשרת לרכב איתו בנוחות במהירות תלת ספרתית בשבילים הפתוחים, שזה בכל מקרה מיותר. על האופנוע מותקן מיכל עיבוי, המעיד על כוונת היצרן, שהאופנוע ישמש גם להרד אנדורו איטי, בנוסף להיותו מהיר בספיישלים.

לסיכום האופנוע החדש מפתיע מאוד לטובה גם מבחינת ביצועי המנוע ואיזון השלדה עם המתלים וגם מבחינת איכות המכלולים וההרכבה. אני מאוד סקרן להרגיש את האופנוע על סלעים ובמסלולי אנדורו קשים וארוכים ולראות האם באמת התחושה הראשונית שלי, שמדובר באופנוע שונה משאר החברים בקטגוריה נכונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
השקה אופנועי השטח של שרקו. קובי ליאני
השקה אופנועי השטח של שרקו/קובי ליאני

300 סמ"ק, 4 פעימות

דגם ה-300 ארבע פעימות הוא למעשה כמעט אותו אופנוע כמו בשנה שעברה, אבל כנראה שמישהו בצרפת קרא את הביקורות שלנו לגבי הדגם הקודם ושינה משהו במערכת ההזרקה/הצתה, כדי למנוע את ההשתנקויות והדימומים שחווינו בקיץ האחרון. ממדי האופנוע, תנוחת הרכיבה והמשקל הקל הם בדיוק המרכיבים הנכונים כדי לקבל אופנוע מלהיב שיגרום לכל רוכב לרכב יותר מהר ממה שהוא חשב.

ככה מצאתי את עצמי, לאחר כמה דקות על האופנוע מפוצץ עליו גז כמו ילד מתלהב והרגשתי שאני מחובר אליו היטב. קפיצות, החלקות כוח ובלימות חריפות הופכות להיות קלות במיוחד לביצוע בזכות היציבות הכיוונית הגבוהה ותגובת המצערת המדויקת. גם במסלול המכשולים האיטי הפגין ה-300 זריזות לא אופיינית לאופנועי ארבע פעימות בעיקר בזכות פרונט קליל ותגובה מדויקת מאוד למצב ידית הגז. המנוע המשודרג מרגיש מצד אחד חזק וסוחב היטב הילוכים גבוהים בסל''ד נמוך ומצד שני שש לטפס לסל''ד אסטרונומי כל אימת שמאפשרים לו. תחושת הכוח היא, ללא ספק, כמו של אופנוע עם מנוע גדול יותר. גם כאן איכות המכלולים וההרכבה גבוהים ונראה כי השקיעו שעות רבות בתכנון ובבדיקה של כל חלק באופנוע.

שני האופנועים מתנהגים היטב ומעניקים לרוכב תחושת בטחון לאחר פרק הסתגלות קצר. המכלולים האיכותיים ושלל הפתרונות הטכניים והחידושים שבהם, מראים על ההשקעה הגדולה ועל כוונת היצרן להפוך להיות שחקן מרכזי בתחום אופנועי האנדורו המקצועיים. נראה כי שנת 2014 תהיה שנה מעניינת מאוד עבור חברת שרקו והיבואן המקומי. נותר לנו לקוות שנצליח לארגן בקרוב מבחן השוואתי עם הדגמים המקבילים בתנאי שטח מגוונים ולראות עד כמה התחושות מרכיבת ההתרשמות הקצרה היו נכונות.

מחירים:
דגם ה-250 שתי פעימות יעלה 75,900 ש"ח במחיר מחירון מלא ו-69,900 ש"ח למזומן (רישוי צהוב).
מחירו של דגם ה-300 ארבע פעימות הוא 85,900 ש"ח מחיר מחירון ו-75,900 ש"ח למזומן במבצע השקה (רישוי צהוב).
ברישוי אפור (ספורט מוטורי) יעלו האופנועים 47,900 ש"ח ו-49,900 ש"ח בהתאמה.

עוד השקות ומבחנים לאופנועים וקטנועים

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה אופנועי השטח של שרקו. קובי ליאני
1607068/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שרקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully