וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל"ת תכפיל את מכירותיה בישראל?

כשרשימת המוצגים בידי סמל"ת שכוללים את פיאט, אלפא רומאו ולאנצ'יה כוללים גם את סובארו ומשאיות איווקו, החברה מצפה להכפיל המכירות

באירוע מיוחד שערכה סמל"ת, יבואנית פיאט, אלפא רומיאו, לאנצ'יה ולאחרונה גם סובארו ומשאיות איווקו, חשף אורי להב מנכ"ל החברה את התוכניות לצמיחה עתידית וסיכום שנת 2013. לדבריו, סמל"ת הנה חברה שונה לגמרי מכפי שהייתה בשנים האחרונות. לאחר רכישת פעילות אוטו איטליה במזרח אירופה, רכישת מותג המשאיות של איווקו, רכישת יפנאוטו יבואנית סובארו ואפילו ההתרחבות לפלח הדו גלגלי עם גאס גאס, הפכה החברה לגדולה בהרבה וכעת היא חולשת על חלקים ניכרים משוק הרכב בישראל.

ועם בולמוס רכישות כזה, הציפיות למספרים בשמיים. על פי הערכות להב, סמל"ת יותר מתכפיל את מסירותיה בישראל תוך 3 שנים לכדי 20,000 יחידות בשנה. מה שיציב אותה בקרב חמשת היבואניות הגדולות בישראל ובעימות ישיר מול כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, מרצדס), צ'מפיון (פולקסווגן, סיאט, סקודה, אודי), יוניון מוטורס (טויוטה) וטלקאר (קיה). את זאת ינסה להב להשיג בזכות העובדה שכיום יש לסמל"ת לפחות דגם תחרותי אחד בכל סגמנט.

רכישת סובארו היא ללא ספק המהלך המשמעותי ביותר שביצעה החברה בשנים האחרונות. הציפיות מהמותג היפני המוערך שנחלש בידי גז זאבי, בעליה הקודמים של יפנאוטו, גבוהות במיוחד ומדברות על עליה משמעותית במסירות לכדי 10,000 יחידות בשנה. כבר בשנת 2014 יעד מכירות האימפרזה החדשה בלבד יעמוד על 2,500 יחידות, לעומת 1,000 בלבד בשנת 2013. כמו כן, אנשי סובארו יצטרכו למצוא דרך להגדיל את מסירות רכבי הפנאי (XV, פורסטר) כדי לעמוד ביעד השאפתני.

בינתיים מבית, פיאט משרה נחת על סמל"ת עם צמיחת המסירות של דגמי החברה כמו ה-500 שעלתה מ-496 יחידות ב-2012 לכדי 1,197 יחידות ב-2013. בנוסף להבאת ה-500L שנבחנה כאן לא מכבר, יתווספו להיצע גם גרסת ה-7 מושבים ל-500 הגדולה וגם קרוסאובר המבוסס על פלטפורמה דומה שיקרא X. בנוסף, גם פיאט קובו מציג צמיחה נאה מ-437 יחידות ל-1,088 יחידות ב-2013 בזכות הורדת המחיר.

בצד אלפא רומיאו, אין בשורות של ממש והדגמים הפופולאריים יותר כמו הג'וליה (מחליפת ה-159) והקרוסאובר החדש נדחו ל-2015 בשל השלמת רכישת קרייזלר. מנגד, מכונית הספורט 4C תגיע לישראל, במחירים שינועו בין 595 אלף שקל לגרסה ה"בסיסית" ו-625 אלף שקל לגרסת ההשקה המיוחדת שמוגבלת ל-300 יחידות מסביב לעולם. מותג אבארת' לפי ההערכות ימשיך לייצר מכירות בקצב של 50 יחידות לשנה, אך ללא צפי לדגמים נוספים חדשים.

עוד על סמל"ת בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully