וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי TT עוברת לצגים ווירטואלים

הדור השלישי של אודי TT לא יזדקק למסך מגע מרכזי. במקום זאת: לוח מחוונים וירטואלי עם כל המידע הנחוץ לנהג

אודי TT החדשה תיחשף בעוד שלושה חודשים בתערוכת ז'נבה, אבל עוד לפני כן סוללת החטיבה היוקרתית את דרכה של הקופה הספורטיבית דרך תערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס, CES, במסגרתה היא חשפה את הקוקפיט ה"וירטואלי" הראשון בתולדות המותג, ובכלל במכוניות ספורט יוקרתיות.

הטכנולוגיה החדשנית נועדה לדברי אודי לצמצם את המתגים המאכלסים את מרכז הקבינה, ובכך ליצור גם שטח מחייה נקי ונעים יותר לשהייה, וכן למרכז את רוב המערכות ישירות מול עיניו של הנהג. הבקרה האלקטרונית מבוססת על שבב גרפי של NVIDIA מסדרת טגרה 3, והיא כוללת לוח דו-גווני מתחלף על פי בחירה, כאשר ניתן לקבוע אותה על מצב "קלאסי" עם חוגות, מידע על דלק ממחשב הדרך ועוד, או לאפשר לבקרת הניווט לתפוס את מלוא 12 האינטשים המוקצים בלוח המחוונים ולהסיט את החוגות לדפנות התחתונות של המסך.

אודי TT לוח מחוונים וירטואלי. אתר יצרן
אודי TT החדשה. לא צריך צגים ענקיים בקונסולה/אתר יצרן

אולריך הקנברג, בכיר אודי גרמניה שתכנן את המערכת טוען שהעתיד טמון באינטראקציה מלאה עם הנהג, וכיאה לסדרה אייקונית כמו ה-TT, היה להם ידוע מלכתחילה שהיא זו שתבחר לחנוך את העולם הוירטואלי של המכונית. "הדור הראשון של ה-TT היה מלאכת מופת של עיצוב, הדור השני ספורטיבי יותר, והדור השלישי יעטוף את הנהג בחווית נהיגה טכנולוגית מרתקת".

אחד הדברים החשובים במערכת הוא השילוב עם חוגת ה-MMI. התכונות החדשות תאפשרנה שיטוטים מהירים בין התפריטים, נעילה על נקודות ניווט במפה במינימום סרבול (מציאת רחובות בזריזות) ועוד.

ומה בכל זאת יישאר במרכז הקונסולה? גם בקרת האקלים לא ממש נותרה על מקומה. רוב הפקדים הותקנו ממש בצמוד לפתחי המיזוג המרכזיים על מנת להקל על התפעול והאוריינטציה. "זה פשוט נתן לנו יותר אפשרויות עיצוב וכן, זה גם מייעל את השימוש בה" מוסיף הקנברג.

ה-TT החדשה תושק במרכב קופה בז'נבה, אבל קצת לאחר מכן צפויה להגיע הרודסטר ובאודי רומזים אפילו על גרסת שוטינג ברייק מיוחדת עם חלל אחסון נדיב בתא המטען.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully