וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק CTS החדשה בישראל

חזקה יותר, קלה יותר ומתקדמת מקודמותיה. הדור השלישי של קדילאק CTS החל את דרכו בישראל עם תג מחיר התחלתי של 360 אלף שקלים

אתר יצרן

צילום: יצרן

במסיבת עתונאים שהתקיימה היום (חמישי) בהרצליה פיתוח, השיקה יבואנית קדילאק לישראל UMI את הדור השלישי של מכונית הסאלון האמריקנית CTS. הדגם הנכנס מהווה קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם שהושק בארץ ב-2008, כשבין היתר מציג קידמה בתחומים רבים, בהם היכולות הדינמיות, העיצוב, תא הנוסעים והאבזור הבסיסי.

כמו במתחרת ב.מ.וו סדרה 3, ה-ATS, קדילאק השקיעו משאבים רבים בהיבט הטכנולוגי להפוך את ה-CTS למכונית נהיגה מתגמלת. על בסיס פלטפורמה חדשה, והנעה אחורית קלאסית, היא קלה למשל מב.מ.וו 528 בכ-90 קילוגרמים ומתייצבת על קצת יותר מ-1.6 טון בזכות שימוש בחלקי אלומיניום בדלתות וכן סיבי פחמן (קרבון בתא הנוסעים). במידותיה הכלליות אין הרבה שינויים: בסיס הגלגלים גדל מעט ל-2.91 מ', האורך ל-4.97 מ' (4.86 מ'), אבל מבדיקה ראשונית עושה רושם שהיא קצת יותר מרווחת מהדור השני למרות הקיצוץ המזערי ברוחב.

כמו כן, השוו לה המעצבים תנוחה קרבית על הכביש, הן בזכות שימוש בשבכה קדמית משולבת בתי תאורה עמוסי נורות LED, וכן על ידי התקנת צמיגים שמנים מאחור (275) ו-245 מלפנים. בנוסף לכך, היא חונכת בסדרה מדפים קדמיים אדפטיבים לשמירה על טמפרטורת עבודה אופטימילית, בלמי ברמבו, ולפחות מהפן הקוסמטי נראה שקדילאק אמצו קווי דמיון שנלקחו מה-ATS וממכונית הסאלון-הייבריד ELR.

קדילאק משווקת את ה-CTS החדשה עם מנוע אחד בלבד בישראל. מדובר בחטיבת כוח בנפח 2.0 ל' טורבו בעלת הספק מרבי של 272 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות טיפטרוניק מתופעלת גם מגלגל ההגה. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-6.1 שניות. צריכת הדלק העירונית עומדת על 7.6 ק"מ לליטר, הבינעירונית על 16 ק"מ לליטר והמשולבת כ-11.4 ק"מ לליטר. בארה"ב נמכר גם מנוע 3.6 ל' טורבו עם 321 ועד 420 כ"ס בחיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

ה-CTS החדשה תמכר בשתי רמות אבזור: לאקצ'רי ופרמיום. המפרט בהחלט מרשים, כאשר במרכז הקבינה נמצאת מערכת ה-CUE של קדילאק ממנה שולטים על היצע הבקרות. זוהי מערכת בעלת צג מגע בגודל 8 אינטש, כשזה משתף חיבורים לכלל המכשירים האלקטרונים. בדומה לסמארטפונים, הצג מאפשר הגדלה או הקטנה של המסך וכן גרירה לצדדים. עוד ברשימת התוספות הבסיסיות ריפודי עור, מושבים חשמליים, מערכת שמע של BOSE עם 11 רמקולים או 13, 3 חיבורי USB, לוח מחוונים בגודל 5 או 12 אינטש (מותנה בגרסה) ועוד.

קיט הבטיחות של ה-CTS מורכב מבקרות יציבות, בלימה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים וכן 10 כריות אוויר (היחידה בסגמנט). כאופציה ניתן להוסיף חבילת בטיחות עם התרעה על סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית, זיהוי שטחים מתים ועוד.

ה-CTS זכתה במספר תארים בארה"ב, בהם מכונית השנה 2014 של מגזין 'מוטור-טרנד'. במותג האמריקני מאמינים שהיא תשפר את מאזן ההכנסות לצידה של ה-ATS, כשמולם התחרות הגרמנית הקלאסית מבית ב.מ.וו, מרצדס ואודי.

המחירים לקדילאק CTS בישראל:

2.0 ל' אוטומטית לאקצ'רי: 360 אלף שקלים
2.0 ל' אוטומטית פרמיום: 390 אלף שקלים

שנה טובה בפתח?

ב-UMI חוזים כי שנת 2014 תהיה פורייה במיוחד. הצפי הוא לגידול משמעותי במותג קדילק אל כ-400 מסירות בשנה, מהן כ-200 עבור סדרת הפנאי SRX, כ-80 עותקים ל-CTS, והיתר נחלק בין ה-ATS וגרסאות כאלה ואחרות. גלית עיני, סמנכ"לית שיווק ומכירות ב-UMI, מחדדת כי חלה תפנית בתפישת המותג בישראל מאז שקדילאק החלה לפנות לפלח צעיר יותר. בארה"ב, צמחה קדילאק אשתקד ב-22%.

לראייה היא מציינת, כ-58% מהרוכשים הגיעו ממותגים מתחרים, ולאו משברולט עצמה או בכלל מקבוצת UMI. "עם דגמי השנה, אשר מתומחרים באופן אטרקטיבי, קאדילק בדרכה לתפוס מקום מרכזי בסל השיקולים של צרכני היוקרה, אשר מחפשים מותג היי-טקי, בעל נוכחות קינטית ממש ותמורה טובה ביחס לתחרות".

קו הדגמים של קדילאק לא צפוי להשתנות באופן דרמטי בשנה הקרובה, שכן היבואן מקפיד לשווק מכוניות שנתפרות לשוק המקומי. מסיבה זו, דגמים כמו ה-ELR לא צפויים לעשות עלייה, אך כן מסתמן שהאסקלייד יגיע.

ריי שמיט, נציג שברולט ארה"ב לישראל, ניסה לעשות סדר בעקבות פרסומי GM על הפסקת מכירת המכוניות של שברולט באירופה נוכח הקיטון ברווחים. "אופל ושברולט נמכרות באירופה ביחד, אבל אופל היא מותג גרמני שמחזיק בנתח שוק גדול יותר, ולכן לפחות באירופה המערבית הוחלט להשבית את השלוחה האמריקנית. בישראל לעומת זאת, אין שום תכנית כזו, לא עכשיו וגם לא בעתיד. GM מחויבת ל-UMI".

עוד הרבה על קדילק בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully