וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לארץ: לקסוס קופה RC-F

הקופה האגרסיבית מבית לקסוס מצוידת במנוע 5.0 ל' עם הספק מרבי של 450 כ"ס. בכורה בתערוכת דטרויט. לישראל תגיע בסוף השנה

לאט ובשיקול דעת מסירה לקסוס שכבה מהמעטפת האקולוגית ושולפת ציפורניים חדות. אחרי ההצלחה המסחררת של הלקסוס LFA, מכונית העל של חטיבת היוקרה היפנית, המותג המפואר החליט שהמיזם הבא לא יגיע לקיצו אחרי כמה מאות חתיכות. הפעם, תהיה להם גרסת קופה ספורט אסטרטגית שתוכל להגיע לקהל גדול יותר ובמחיר אטרקטיבי עם קו טכנולוגי משותף למכונית הקיצון. לפניכם, הלקסוס RC-F, התשובה האסייתית לב.מ.וו M4.

ה-RC-F היא תוצר ישיר של ה-RC קופה שהוצגה בתערוכת טוקיו לפני כמה חודשים, אבל היות ובאחוריה מתנוססת האות F, היא אוצרת בקרביה מנוע עוצמתי שיעשה הרבה צרות למתחרים הגרמניים. היא עונדת בודי קיט מוחצן עם גריל עמוק וטרפזי, צמיגים ענקיים, ובלקסוס מאשרים שישנם כמה רכיבים משותפים לתרכובות שנתפרו ל-LFA כדי לשפר את מאזן הק"ג.

הפרטים הטכניים טרם אושרו במלואם, אבל הפרסום הראשוני מורה על מנוע 5.0 ל' טורבו המחלץ מעל 450 כ"ס (רק 108 כ"ס מתחת ל-LFA). החיבור יהיה לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים בעלת תפעול מגלגל ההגה עם כיול תחרותי, כך שניתן יהיה לנצל את העוצמה במלואה ולהעבירה לגלגלים מאחור. היו אגב דיווחים שלקסוס לא תוכל לעשות שימוש במנוע ה-V8 בשל תקנות זיהום האוויר, אבל הפתרון נמצא בדמות מערכת ניתוק צילינדרים מתקדמת שעקפה את ההגבלות.

ה-RC-F תהיה גם נמוכה מהקופה הרגילה ב-2 סנטימטרים, מערכת המתלים גם היא הוקשחה והותאמו בלמי ברמבו מחוזקים עם יכולת אוורור משופרת וכנף אקטיבית נפתחת מאחור במהירות 80 קמ"ש לשפר את כוח ההצמדה. סוגרת את החבילה מערכת פליטה משודרגת עם 4 יציאות.

בחלל הפנים סידור לארבעה אנשים בגודל ממוצע. המושבים הקדמיים אוחזים היטב את הנהג והנוסע כפי שנהוג בגרסאות שמפתחות הרבה כוחות G, ואלה עטופים עור ואלקנטרה, כמו גם גלגל ההגה. יתר הרכיבים הם סטנדרטיים למכונית ספורט, בהם דוושות מוכספות, לוגואים ייחודיים ומערכת שמע מתקדמת.

לקסוס תערוך בכורה רשמית למכונית ב-14 בינואר בדטרויט, ואלינו היא צפויה להגיע בסוף השנה הנוכחית, כך על פי היבואנית לקסמוטורס. המחירים באירופה יתייצבו איפשהו צפונית ל-100 אלף יורו.

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

לקסוס RC-F. אתר יצרן
לקסוס RC-F/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully