וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות שהובילו להפסדים הכי גדולים

דו"ח שפורסם בכלי התקשורת באירופה חושף את היצרניות שהפיקו כלי רכב שגרמו נזקים כלכלים במיליארדי יורו. בין ה"כוכבות": רנו, דיימלר, יגואר, פולקסווגן וגם בוגטי ויירון

על פי ניתוח מיוחד שביצעה חברת 'ברנשטיין שירותי מחקר', עולה כי ב-15 השנים האחרונות של תעשיית הרכב ביבשת, הופקו מכוניות "קטסטרופליות" לשון החברה, שגרמו ליצרניות הרכב נזקים כלכליים בהיקף כללי של 20 מיליארד יורו. מדובר בתאגידים גדולים כמו דיימלר, פולקסווגן ועד רנו, יגואר ופיאט שהוציאו תחת ידם דגמים שעלו הרבה כסף בפיתוח, אך השיבו פרוטות בתמורה.

חלק מהמכוניות שמככבות ברשימת ה"פלופים" בהחלט ראויות לכל ההשמצות. ביניהן נמצא כלי רכב כמו המיני מיקרוואן בעל דלתות המסילה פיג'ו 1007, פיאט סטילו (מחליפת פיאט בראבו) ויגואר X טייפ. אחרות, כמו בוגטי ויירון, סמארט פור טו ופולקסווגן פייטון בלעו סכומי כסף אדירים.

רנו למשל, לא הצליחה לשחזר את הצלחתה של הלגונה הראשונה, כשב-2007 הוציאה את הדור השלישי. נשיא החברה קרלוס גוהסן טען בדיעבד כי טעה בעיצובה, ולמרות שהציגה שיפור באיכות תא הפנים ויחידות ההנעה, המכונית הרגישה "מיושנת" ליד המתחרות. רנו הפסידה על כל מכונית כ-3,500 יורו, והצפי למכור 300 אלף בשנה מסתכם כיום ב-30 אלף עותקים לכל היותר.

מכונית נוספת של רנו שמופיעה ברשימה היא הול-סאטיס. דגם זה שעוצב על ידי פטריק לה קוומה ב-2000 זכה לביקורות מעורבות. היו שהחמיאו על תעוזה ואחרים על מראה "כעור". כך או כך רנו הפסידה על כל עותק כ-18 אלף יורו.


מקרה לא פחות מעניין הוא זה של פיאט סטילו. היורשת של בראבו/בראבה פותחה כדי להתחרות בפולקסווגן גולף, ולמרות שהתבססה כמכונית סולידית, לא הצליחה להחזיר את ההשקעה. "לקוחות באירופה לא רוצים גרסה איטלקית של מכונית גרמנית", אומר ברנשטיין. פיאט הציעה הנחות מפליגות על הסטילו ב-2001 שסייעו לה להגיע ל-180 אלף עותקים בשנתיים הראשונות, לעומת צפי מסירות של 380 אלף. בסך הכול, הסבה הסטילו לפיאט הפסדים בגובה 2.1 מיליארד יורו, כ-2,700 יורו לכל מכונית.


בחברת אודי, לא שמחים לראות את ה-A2 ברשימה (מיקרוואן), אבל נוכח הפסד של כ-8,000 יורו לכל מכונית שיוצרה, כנראה שהיא חייבת להכלל בעשיריה הגרועה באירופה. ה-A2 הייתה מכונית מתקדמת יחסית כשפותחה ב-1999 עם מרכב מחלקי אלומיניום שהניב עבורה צריכת דלק מרשימה. היא תוכננה במקור עבור פולקסווגן, אבל עלויות ייצור גבוהות קראו לתג מחיר של כ-20 אלף יורו, מה שהוביל את פולקסווגן להפקיד אותה אצל אודי. משם, הדרך למטה כבר הייתה קצרה עד להפסקת הייצור ב-2005.

מיליון יורו עולה בוגטי ויירון, מכונית העל המהירה בעולם, אבל פולקסווגן מפסידה עליה כ-4.6 מיליון יורו על כל מכונית שנמכרת, כך מסביר ברנשטיין. החברה הצרפתית של אטורה בוגטי שנרכשה על ידי פולקסווגן מפתחת את הויירון במפעל מיוחד שהוקם עבורה, ולדברי פולקסווגן מדובר בעלויות פיתוח דומות ל"תכנית פורמולה 1".

"הפסדי המולטי-מיליארדים שאתם רואים כאן גרמו לחברות הרכב טראומה כלכלית רצינית", כך מדגיש מקס ווברטרון שניהל את המחקר. "במקרים מסוימים, הן היו על סף קריסה ממשית".

לייק אחד ואתם בקהילת הרכב הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully