וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דטרויט: ניסאן מקסימה ספורט סדאן

ניסאן מנסה לשרטט את קווי המתאר של דגמיה העתיידים באמצעות הספורט סדאן החדשה. האם מסתתרת כאן המקסימה הבאה?

ניסאן מקסימה התחרתה בעברה הרחוק על לב קטגורית מכוניות המנהלים-ספורט, עם קריצה כלפי קטגוריה אחת מעליה בשל מידותיה הנדיבות. היא הצליחה מאוד בארה"ב וקצת פחות באירופה, אבל המטה האמריקני של המותג היפני רוצה להשיב אותה לסדר היום ומקדם כעת בארה"ב גרסת ראווה העונה לשם "ספורט-סדאן", שבין השאר טומנת בחובה את העיצובים הבאים של כל דגמי ניסאן.

על אף שהיא תוכננה עם דגשים לשוק האמריקני ועלתה לבכורה באמצעות המעצבים של סן דייגו, ניסאן - כמו פורד, פונה יותר ויותר לפתרונות גלובאליים על מנת לצמצמם עלויות ולשמור על אחידות מבנית. מסיבה זו, גם הספורט סדאן קרובה יותר בהופעתה החיצונית לחלק מהדגמים שנמכרים באירופה, בהם גם הקשקאי החדש והאקס-טרייל.

לצד אלמנטים משפחתיים במהותם, המקסימה ספורט סדאן חולקת לא מעט דמיון עם מכוניות ספורט תוקפניות, בהן ניסאן 370Z וכן ה-GT-R. הלוע הקדמי, המותניים והשבכה הותאמו לשתיהן על מנת ליצור את החיבור האתלטי בין המשפחות, אך מובן שאין לצפות לביצועים חסרי פשרות אלא לתמהיל בין נוחות ליכולת דינמית גבוהה.

הפלטפורמה למרבה ההפתעה מבוססת על הנעה קדמית (אופציה לכפולה בעתיד), כך שניסאן תצטרך למצוא לספורט סדאן מנוע שהולם את ממדיה הגדולים (מעל 300 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה, כך מסתמן). בתא הנוסעים, היא מאפשרת הושבה לחמישה במרווחים גדולים בין השורות, ומציגה פטנטים חדשים בתחום הבטיחות, השמע והניווט, כמו גם בעיצוב חלל הפנים, הנדסת האנוש ואיכות החומרים שלדבריה עולה עוד כתה.

גרסה סדרתית של המקסימה החדשה תוצג באופן רשמי בתערוכת ניו-יורק באפריל הקרוב, או אז גם נגלה כמה דמיון בינה לבין גרסת הראווה.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

ניסאן ספורט סדאן. אתר יצרן
ניסאן ספורט סדאן/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully