וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטרו: פורשה 911 טארגה נחשפה

פורשה חושפת טארגה חדשה ברוחה של המכונית המקורית מ-1965. הגג מתקפל בלחיצת כפתור והכוח יגיע ממנועי 3.4 ל' ו-3.8 ל' בוקסר

הדור השביעי של פורשה 911 מתעבה ללא הרף. 20 שנה אחרי הטארגה האחרונה, המותג הגרמני הגיע בימים האחרונים לארה"ב עם מהדורה חדשה ברוחה של המכונית הראשונה שנשאה גג-שמש למחצה אי שם לפני 50 שנה. הטארגה הייתה התשובה של פורשה לנהגים שרצו מכונית ספורט פתוחה תוך שמירה על בטיחותם האישית, וכמעט ללא פשרות בנושא הביצועים. כמו בדגם המקורי, גרסת 2014 מצוידת בקשת חיזוק המותקנת במקום קורות B כשמסביב ליושבים זגוגיות גדולות.

ברנרד מאייר, ראש מחלקת הפיתוח בפורשה גרמניה, אומר בראיון לכלי ל'אוטובילד' הגרמני, שהטארגה תהיה רק אחת מתוך 15 ואריצאיות חדשות של ה-911, כך שבקנה ישנן עוד כמה וכמה התפתחויות. היא עושה שימוש בתרכובות משולבות של בד עם מגנזיום מעל הראשים (בניגוד לזכוכית מלאה) ובלחיצת מתג בתא הנוסעים מופעל הקיפול החשמלי שמסתיים תוך 20 שניות, ומאפסן את החלקים מאחרי המושבים.

להוציא הגג והמנגנונים, הטארגה החדשה די זהה לפורשה 911 קאררה 4 קבריולט. היא נושאת בקרבייה מנוע בוקסר בנפח 3.4 ל' או 3.8 ל' בשידוך לתיבות ידניות או רובוטיות PDK כפולות מצמדים 7 מהירויות. הגרסה הבסיסית של הטרגה החדשה, לה עוצמה של 350 כ"ס, תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, בעוד הטרגה S המחלצת 400 כ"ס, מפחיתה שתי מאיות ומתייצבת על 4.4 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש.

הציוד הסטנדרטי בשני הדגמים כולל מושבי ספורט, פנסי בי-קסנון, בקרת אקלים אוטומטית, מסך 7 אינטש, בקרת נהיגה PASM, בקרת מומנט עם דפרנציאל מוגבל החלקה ועוד.

פורשה חשפה את הטארגה בתערוכת פרנקפורט 1965, אך יצאה לשווקים איתה רק ב-1967. השם טארגה מקורו ממירוץ המכוניות 'טרגה פלוריו' בו קטפה תארים רבים. המכונית זכתה להצלחה גדולה במשך 27 שנים, כאשר אחד מכל עשרה רוכשי פורשה בחר בה על פני כל דגם אחר. ב-1986 פורשה עדכנה את הטארגה עם תקרת זכוכית מלאה (993) ובימים אלה, שני עשורים אחרי הדור האחרון, היא החלה לקבל הזמנות לדור הבא. המחיר: החל מ-97 אלף יורו.

הטארגה החדשה תגיע לישראל בהמשך השנה. כך נמסר לוואלה! רכב על ידי יבואנית פורשה, מ.ס.י. מבית מכשירי תנועה.

פורשה 911 טרגה. אתר יצרן
פורשה 911 טרגה/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully