וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט שוקלת עתידה של לנצ'יה

פיאט תצמצם פעילות לנצ'יה עד להגבלתה לגבולות איטליה בשנים הקרובות. תשקיע את רוב משאביה במותגי הליבה, בהם אלפא רומיאו

יו"ר פיאט סרג'יו מרקיונה הכריז בפני כלי התקשורת במסגרת תערוכת דטרויט, כי מותג לנצ'יה בן ה-107 יעלם מהנוף האירופי בהדרגה בשנים הקרובות. החטיבה האיטלקית שמוכרת כיום מספר מועט של כלי רכב, תתמקד בשוק האיטלקי עד שיוחלט מה יהיה גורלה. "בעתיד הקרוב, לנצ'יה תוגבל רק לשוק המקומי שלה, ואנחנו נמכור את רק את האפסילון", כך מאת פרסום בעתון האיטלקי 'לה רפובליקה'.

בכירים בתעשייה שמקורבים לפיאט לא הופתעו מהודעתו של היו"ר, שכן לנצ'יה נקלעה לקשיים גדולים עוד יותר מכפי שהיו קודם למיזוג עם קרייזלר. אחוז גדול ממכוניות לנצ'יה שיוצרו אשתקד היו מסדרת אפסילון, כ-58 אלף עותקים, ואלו נמכרו רק באיטליה. גם ומיזוג מותגים אמריקניים כמו קרייזלר 200, וויאג'ר ו-300 עם כיתובים איטלקיים קלאסיים כמו "תמה" לא הועילו לחברה בדבר, אלא רק גרמו לשחיקתו בעיני הציבור.

לנצ'יה אמנם חדשה לאחרונה את הדלתא, אך זוהי ארכת חיים מוגבלת ואין לה למעשה מה להציע לא באירופה וודאי שלא לשוק האמריקני. ארה"ב לא ראתה לנצ'יות בתחומיה למעלה מ-3 עשורים, ובחלק מהאיזורים בעולם אין לה בכלל נציגות, כמו למשל בסין - שוק הרכב הגדול בעולם.

כפי שמסתמן בשלב זה, עתידה של לנצ'יה מותנה במחזור החיים של האפסילון, שמגיעה כעת ל-3 שנים, כלומר טרום חידוש או מתיחות פנים נוספות. מרקיונה בעצמו טרם החליט מה על הקונצרן האיטלקי לעשות עם לנצ'יה, אך עושה רושם שהוא מתחבט בנושא לא מעט.

כך או אחרת, בשורה אחת חיובית מכל העניין אפשר למצוא במותג אלפא רומיאו: פיאט תקצה משאבים גדולים לשיקום המותג על מנת ליצור אלטרנטיבה ספורטיבית לב.מ.וו; בין המוצרים שעל הפרק: מכונית סדאן עם הנעה אחורית, ומנועי 4 ו-6 צילינדרים. "מה שאני אומר פה זה שננסה לחולל מפנה באלפא רומיאו, כך שהיא תהיה מוכרת ודומיננטית כמו מותג ג'יפ", מסכם היו"ר.

עוד הרבה על לנצ'יה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully